באלנו
 
באלנו. להיט בשוק המשומשות
 
ארוכי גפיים ייתקשו למצוא תנוחה נסבלת
 
פורמט להדפסה הדפס כתבה
שלח ב-email שלח כתבה לחבר
 
  אתרים נוספים
סוזוקי ישראל
סוזוקי העולמית
 
  סוזוקי באלנו 00'-95'


דרור ברלי

הבאלנו היא "המשפחתית" הראשונה של סוזוקי. היא זכתה בארץ לביקוש גבוה, ואף הובילה לפרקים את טבלת המכירות.

דגמים: סדאן 4 דלתות, סטיישן 5 דלתות. דגם ההאצ'בק 2 דלתות הנאה לא יובא לישראל.

מנועים: 1.6 ליטר, בנזין, 4 צילינדרים, 16 שסתומים, 96 כ"ס. הנעה קדמית, גיר ידני, 5 הילוכים (נדיר מאוד); אוטומטי, 4 הילוכים עם אוברדרייב ותוכניות 'כוח', 'חיסכון', ו'רגיל'.

תכונות

ההתנהגות טובה ובטוחה, אך רחוקה מכל שמץ של ספורטיביות והמכונית אינה פונה לחובבי ההגה. במהירויות גבוהות (מ-140 ומעלה) היא כבר לא נעימה. המשקל הנמוך מחמיא למנוע הזריז (והרועש בסל"ד גבוה), והביצועים טובים למדי גם בזכות תיבה אוטומטית מוצלחת. מירווח הפנים סביר, אך מאחור מעט צפוף. נהגים ארוכי גפיים יתקשו למצוא תנוחת נהיגה נסבלת. נוחות הנסיעה בינונית.

בעיות

איכות הבנייה מעולה. הביקורת היחידה נוגעת לדלת תא המטען ולמשענת היד בין המושבים, שהיו יכולים להיות מוצקים יותר. האמינות המכנית כמעט מוחלטת. חוץ מבדיקות הבלאי ההכרחיות, קשה להמליץ על נקודה מסוימת שבה צריך להתמקד. מערכת החשמל חפה מבעיות, והמזגן מצוין. המצבר עשוי לשבוק לאחר שנתיים.

אחזקה, סחירות, שמירת ערך

להיט בשוק המשומשות. האמינות הגבוהה מורידה את מחירי האחזקה לרמות סבירות, הביקוש גבוה ושמירת הערך מצוינת. יש הרבה סחורה בשוק, כך שלא צריך להתפשר על מכונית שמצבה פחות ממצוין. דגם הסדאן נפוץ יותר. הגירסה הידנית נדירה יחסית ומבוקשת פחות, וגם אינה מהנה לנהיגה יותר מאחותה האוטומטית. כדאי להעדיף את דגמי הסופר-באלנו שצוידו בכריות אוויר.

סיכום

* למה לא: תנוחת נהיגה, קטנה חיצונית, משעממת עד פיהוק

* למה כן: מנוע וגיר, איכות ייצור, אמינות שמירת ערך

* מסקנה: לא מהנה ולא מלהיבה, אבל קנייה בטוחה ומשתלמת

פורסם בידיעות אחרונות; 28/3/00

פורסם ב - Ynet לראשונה (14.05.01 , 10:17)