מרצדס משנה את הזווית
החברה ממשיכה במתקפה הטכנולוגית על המתלים וההיגוי. הפעם היא משנה את הזווית בין המכונית והכביש
לפני ארבע שנים, בתערוכת טוקיו, הציגה מרצדס את המייבך, שנראתה אז דמיונית למדי והפכה בינתיים לאחד הפרוייקטים היומרניים והמדוברים ביותר של היצרן. הפעם, לקראת טוקיו 2001, משגר היצרן הגרמני ליפן מכונית תצוגה שמגיעה בדיוק מן הקצה השני של הספקטרום. מאחורי הכינוי F400 מסתתרת רודסטר קטנה ואגרסיבית למראה, שצדה את העין ואינה נותנת לה מנוח. אבל במרצדס מסבירים שהעיצוב האטרקטיבי הזה מהווה לא יותר מבמה להצגת רעיון חדש, שליטה אקטיבית על שפיעת הגלגלים (CAMBER), או במילים אחרות: על הזווית שלהם עם האספלט.
יציבות גבוהה
במרצדס החדשה יכולה אותה זווית להשתנות ב-20 מעלות ולכן להציע יציבות כיוונית גבוהה ביותר בפניה, יחד עם נסיעה שקטה וחסכונית בכביש המהיר. כדאי להבין שבמכוניות רגילות, בהן הזווית קבועה, היא לא תעלה לרוב על שתי מעלות. במרצדס מדברים על אחיזה צדית בפניה, הגבוהה ב-30 אחוזים ממכונית רגילה, בזכות המערכת האקטיבית. המכונית יכולה לפתח תאוצה צדית של 1.28G, וזו אכן יכולת מעולה.
לפי מרצדס, השינוי בזווית עם הכביש יאפשר גם לצייד את המכונית בצמיגים א-סימטריים ייחודיים עם מבנה "סוליה" שונה לחלקים השונים. בפניות ייצור חלק אחד שלהם (הפנימי במקרה של גלגלים חיצוניים) מגע עם הכביש. כך תתאפשר יציבות גבוהה בפניות, בעוד שבנסיעה ישרה תשתנה הזווית ושטח אחר - המרכזי יותר של הצמיג - יהיה במגע עם הכביש לטובת נסיעה שקטה וחסכונית יותר.
במרצדס טוענים כי המערכת מסוגלת גם לשנות את זוויות הגלגלים באופן מיידי בעת בלימת חירום, כדי לקצר את מרחק הבלימה בחמישה מטרים. כמו כן מצוידת המרצדס החדשה במערכת מתלים אקטיבית, עם שימוש במרכיבים הידרו-פניאומטיים (בדומה לסיטרואן) , בהגה אלחוטי ובטכנולוגיית תאורה חדשנית.
מראה אפקטיבי
העיצוב הייחודי ובמיוחד מבנה הכנפיים, כך מסבירים במרצדס, בא לאפשר את השינוי בזוויות הגלגלים. ואולם מהיכרותנו עם מכוניות תצוגה עתידניות אחרות של מרצדס, ברור שהם גם מעבירים לקהל מסר נוסף. והמסר הזה נוגע לעיצוב. האם יש כאן רמז לחזית ה-SLK הבאה, או אולי למכונית ספורטיבית קטנה אחרת שמרצדס מתכננים לעתיד? (אולי רודסטר קטנה וזולה יותר). האם הם בודקים את אהדת הקהל למראה שכזה? כדי לדעת את התשובות לשאלות האלה ניאלץ להיעזר בסבלנות רבה.