כשהמצב קשה עוברים לשפתונים
אירועי ה-11 בספטמבר מוכיחים שוב: כשהמצב קשה, נשים קונות יותר שפתונים
מכירות הליפסטיקים בארה"ב בשמים, אבל השפתיים לא מחייכות. הסיבה: הנשים מרבות באופן מסורתי לקנות שפתונים כשהן מפסיקות לרכוש מוצרי יופי ואופנה יקרים יותר. הן רואות בקניית ליפסטיק - שמחירו מ-1.99 דולר במרכול ועד 20 דולר בחנות כלבו - פינוק סביר בזמנים קשים. כשמכירות השפתונים בעלייה, הנשים לא רוצות לקנות שמלות, אמר ליאונרד לאודר, יו"ר אסתי לאודר, לעיתון וול-סטריט ג'ורנל.
מדד הליפסטיק של לאודר עוקב אחר מכירות השפתונים בכל מותגיה של אסתי לאודר, האחראים למחצית מכלל המכירות של מוצרי הקוסמטיקה היוקרתיים בארה"ב. מאז פיגועי הטרור, אמר לאודר, המדד עולה. המדד הזה עלה גם במיתונים הקודמים, למשל ב-1990. המפעלים המייצרים את שפתוני מאק, לדוגמה, התחילו אחרי 11 בספטמבר להוסיף משמרות ייצור. לקנות שפתון זה כמו ללכת להסתפר, אמרה סטודנטית בת 21. זה משפר מיד את הרגשתך. היא תוותר השנה על קניית ארנק חדש.
מכירות השפתונים בבורגזה קוסמטיקס הניו-יורקית עלו מאז אמצע ספטמבר ב-12% לעומת השנה שעברה, גם הודות למוכרות שלבשו טי-שירטס עם הדגל האמריקני והמלים לאב, פיס אנד ליפסטיק.
מנכ"לית החברה, ג'ורג'ט מוסבאכר, סיפרה שהחולצות עוצבו אחרי שנשים רבות אמרו בהתרסה - אחרי שקנו ליפסטיק - שהן לא ייתנו לטרור לשבש את חייהן ולקחת מהן את ההנאות הפשוטות של החיים. הפופולריים ביותר עכשיו הם ליפסטיקים עזי-צבע עם שמות כמו רד גלוריוזו ווינו דיווינו. הגוונים החיוורים והניטרליים נמכרים פחות.
נראה שפרסומת של רבלון לאחד משפתוניה - פרסומת שצולמה באביב שעבר - מתאימה במיוחד לרוח התקופה. בפרסומת נראית אשה על רקע אולם המסחר של בורסת ניו-יורק, עם הכיתוב: ביום גרוע, תמיד ישנו הליפסטיק.