שתף קטע נבחר
 

סוגרים את הייצור, פותחים את הגג

דודג' מודיעה על הפסקת ייצור הוייפר בגרסת הקופה. רק בגלל הרוח? לא ממש

אנחנו יודעים שיהיו מי שיצטערו עד מאד, ולא פחות ירימו גבה בתמיהה. אבל ככה זה - יצרנית הרכב דודג' הודיעה כי תוך מספר חודשים תפסיק לייצר את הוייפר האימתנית, בגרסת קופה. החברה הודיעה כי 360 יחידות אחרונות מדגם GTS קופה ירדו מפס הייצור בחודשים מאי-יוני, ואחריהם יושבת הייצור.
את מקומה על פס הייצור תתפוס מחודשי הקיץ ה-SRT-10 החדשה. אבל זו תוצע כדגמי 2003 רק בגרסה נטולת גג. חוץ מזה, שמה של החדשה – SRT כאמור - ישמש מעתה את כל הדגמים ה"חמים" של דודג'. כך לדוגמה תיקרא הניאון החמה עם מנוע הארבעה צילינדרים SRT-4, ואילו הראם, שעושה שימוש במנוע הוייפר, זוכה אף היא לכינוי דומה – SRT-10.

לקראת סיום

כנהוג אצל יצרנים אמריקנים גדולים, תזכה גרסת ה"נעילה" למספר מאפיינים ייחודיים. כל 360 המכוניות האחרונות יזכו למספרים סידוריים עוקבים בצדי הרכב. במקביל, פנים מכונית הספורט יקבל גימור ייחודי על גלגל ההגה ובורר ההילוכים.
ועוד פרט מעניין - 360 היחידות המדוברות יהיו גם האחרונות לעשות שימוש במנוע ה-V10 בנפח 8.0 ליטר, עם נתון הספק מרבי של 450 כ"ס. הגרסאות החדשות של הוייפר כבר עושות שימוש ב-V10 עם נפח מוגדל של 8.3 ליטר, הספק מרבי של 500 כ"ס ולא פחות מ-69.1 קג"מ.

קצת היסטוריה

הוייפר לבית דודג' הוצגה לראשונה כמכונית תצוגה בתערוכת דטרויט 1989. התגובות החיוביות למכונית שרירים אמריקאית אמיתית שכנעו את החברה להתחיל בייצור סדרתי. בשנת 1992 הוצגה הוייפר RT/10 הראשונה בגרסת רודסטר פתוחה, ששמרה כמעט על כל המאפיינים של מכונית התצוגה.
בשנת 1996 הצטרפה למבחר גם ה-GTS קופה, ושנתיים אחר-כך הוצעה גם גרסת ביצועים משופרת שענתה לשם GT2. לפני מספר חודשים הוצגה רפליקת מירוצים נוספת, הפעם תחת השם "קופה-תחרותית (Competition)". מאז 1992 נמכרו 14,000 דגמי וייפר, והוקם מועדון מעריצים המונה למעלה מ-3,600 חברים. אמריקני ברובו כמובן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים