סיאט ליאון קופרה R - לכביש
לאחר שנחשפה לפני כשנה כמכונית תצוגה, יורדת ה-R החזקה אל הכביש
זוכרים את הליאון קופרה R שנחשפה לפני כשנה כמכונית תצוגה בתערוכת ברצלונה? ובכן, היא כבר לא כזו - תצוגה, זאת אומרת. היום נתנה סיאט אישור רשמי לייצורה הסדרתי של הקומפקטית החמה. למי שאינו זוכר, המדובר באותה ליאון מוכרת אלא שכאן נכנסים למשוואה 210 כ"ס והנעה קדמית - שישה סוסים יותר מגרסת הקופרה-4 החזקה שהוצגה לפני יותר משנה. בכך הופכת הקופרה-R למכונית החזקה ביותר בארסנל של סיאט.
השילוב יוצא הדופן בין הנעה קדמית ומנוע חזק, במיוחד במכונית שכבר עושה שימוש פעיל בהנעה כפולה, חיזק את ההשערה שהקופרה R מיועדת למטרות תצוגה בלבד. אלא שבסיאט חושבים אחרת ומציגים כאמור את גרסת הייצור שתשווק, כך החברה, במספרים קטנים אך לא מוגבלים.
אז מה היה לנו שם?
הקופרה החדשה עושה כאמור שימוש בהנעה קדמית. את הגלגלים הקדמיים מניעה יחידת ה-1.8 ליטר טורבו המוכרת של קונצרן פולקסווגן, במקרה זה עם זוג מצנני ביניים, הנעזרת בתיבה ידנית בת שישה הילוכים. ואם כל זה נשמע לכם מוכר, נאמר לכם שזו למעשה הנוסחה שמניעה את ה-S3 לבית אודי - עם הנעה כפולה.
מבחינה חיצונית, זוכה המכונית לסבכה קדמית רחבה יותר מזו שבליאון הרגילה ובכונסי אוויר גדולים. חצאיות פלסטיק וסימולי קופרה R בצדדים ומאחור משלימים את התמונה. חישוקי ה-"17 עונדים צמיגים במידה 225/45, אולם ניתן להזמין גם חבילת "ספורט" הכוללת חישוקי "18 עם צמיגי 225/40 נמוכי חתך (עוד יותר), מערכת בלמי "ברמבו" ומושבי ספורט "רקארו".
חיסכון של 163 ק"ג במשקל לעומת הקופרה 4, כמו גם הספק עדיף של 210 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ, מאפשרים ל-R לסיים את הזינוק הקלאסי ב-7.2 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 237 קמ"ש.
אולי גם אצלנו?
הליאון קופרה R תוצג רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה ושיווקה יחל זמן קצר אחר-כך. מיבואן סיאט לישראל נמסר כי האפשרות להבאת המכונית לישראל נבדקת, אולם כעת לא ברור מה יהיה מחירה ולכן אין אישור ודאי להגעתה. בכל מקרה, רצוי לזכור כי מחירה של הגולף V6, שעומד כיום על כ-180,000 שקלים, ודאי יהווה שיקול משמעותי.