שתף קטע נבחר
 

הקשר הסיני

יצרניות הרכב השונות מחזקות את אחיזתן בסין. רגע לפני שנפטרים מהאופניים

למעלה ממיליארד בני-אדם הנעזרים באופניים ככלי-תחבורה עיקרי הן סיבה מספיק טובה עבור רבים מיצרני הרכב בעולם למצוא אחיזה בסין. המדינה הגדולה נמצאת כיום בתחילתה של מהפכת מינוע בעלת פונטציאל כלכלי אדיר, בהתחשב בגודלה של האוכלוסיה.
אולם סין מהווה עבור חלק מהחברות גם בסיס לפעילות כוללת במזרח. תקנות מקלות וכוח עבודה זול מאפשרים ליצרנים השונים להקים מפעלים ובסיס לפעילות השיווק במזרח. כך לדוגמה הופכת באיטיות העיר שנחאי ל"דטרויט של המזרח" וזוכה לעידוד ממשלתי מתוך ראייה שזו תהווה את הבסיס לתעשיית הרכב המתפתחת.

גם מיפן

אבל לא רק יצרנים מהעבר השני של העולם מוצאים בסין בסיס חשוב לפעילות. כבר לפני כשנתיים החלה מאזדה בייצורו של הפראמסי בסין, מתוך כוונה לחסוך בעלויות הייצור ולהגדיל את מספר המיניוואנים מדגם זה הנמכרים במדינה. השבוע מצטרפת אל מאזדה יצרנית יפנית נוספת.
חברת מיצובישי, הנמצאת בבעלות חלקית של קונצרן דיימלר-קריילזר, הודיעה השבוע כי תחל בייצורו של הפאג'רו ספורט בסין. כלי השטח המצליח ייוצר על-ידי (Beijing Jeep Corporation (BJC, יצרנית כלי הרכב העצמאית הוותיקה ביותר במדינה. עיקר פעילותה של BJC כיום מתמקדת בייצור הצ'ירוקי, כלי השטח הוותיק של דיימלר-קריילזר - תוצר של שיתוף פעולה ארוך בין החברה הסינית והקונצרן האמריקני-גרמני. הפאג'רו ישווק כרגע רק בסין ויוצע עם מנוע הארבעה צילנדרים בנפח 2.4 ליטר או מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטר.

גם מארה"ב

ובינתיים, מהעבר השני של העולם, ממשיכה גם ג'נרל מוטורס בהרחבת מעורבותה בשווקי המזרח. זמן קצר לאחר שיצרנית הרכב הגדולה בעולם רכשה את יצרנית הרכב הקוראנית דייהו, ממשיכה GM בהשקעותיה במזרח. בתחילת השבוע הודיעה החברה על רכישת 34% מיצרנית הרכב הסינית SAIC-Wuling Automotive בסכום של 30 מיליון דולר. היצרנית הסינית מתמחה בייצור מיניוואנים ומשאיות קלות - תחום המהווה למעלה מ-30% מסך מכירות כלי-רכב בסין.
"ההשקעה תאפשר לנו להשתתף באחד מהסקטורים בעלי הצמיחה המהירה ביותר בשוק הרכב הסיני" הסביר פיליפ מורטו, נשיא GM סין.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פאג'רו ספורט. תוצרת סין
GM. משקיעה במיניוואנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים