"התרת פרסומות בכבלים ובלווין תפגע בטלוויזיה"
אומר שמואל שם-טוב, מנכ"ל הרשות השניה, בהתייחסו למצב בו ערוץ 10 והערוצים היעודיים ייכשלו
התרת שידורי פרסומת בערוצי הכבלים והלוויין, על רקע מצב שוק הטלוויזיה כיום, הוא מעשה לא אחראי שיביא למצב של תוהו ובוהו בתחום התקשורת. כך אמר מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שמואל שם-טוב, בתגובה לדבריו של מנהל מינהלת הכבלים והלוויין, יורם מוקדי, בכנס גלובס-יזום שנערך בשבוע שעבר.
מוקדי אמר, כי אם הערוצים היעודיים ייכשלו וערוץ 10 לא ימריא, יצטרך המחוקק לחפש את הפתרון לכשלי השוק בתחום הפרסום, זאת באמצעות פרסומות מוגבלות בערוצי כבלים ולוויין מסויימים, בתוכניות מסויימות, ובמינון שלא יפגע בקיומו ואיכותו של ערוץ 2.
על-פי החוק הנוכחי, שידורי פרסומת אפשריים כיום רק בערוצים המסחריים - 2 ו-10 - שכפופים לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ובערוצים היעודיים, הכפופים למועצה לשידורי כבלים ולוויין. הערוצים היעודיים אמורים להתחיל לשדר בחודשים הקרובים.
במצב אי-הוודאות בו נמצא שוק הטלוויזיה כיום, פעולה כזו תפגע במאמצים להמשך קיומו של ערוץ 10. גופי הרגולציה חייבים לנהוג באחריות ובראייה כוללת של השוק. "הוספת ערוצי פרסום נוספים בעת הזו עלולה לפגוע באופן קשה ביצירה הישראלית", אמר שם-טוב.