אופנת שטח
שוק הרכב הגדול בעולם צפוי לקבל בעוד כשנתיים את ה-GST, צו האופנה האחרון מבית מרצדס
במרצדס דואגים שלא לבזבז זמן, בעיקר בכל הקשור לאופנה. זו כידוע חולפת, ואנשי היצרן הגרמני אינם מתכוונים לפספס את הצלחת רכבי השטח העירוני בשוק האמריקני הגדול. היום הודיעה מרצדס כי היא מתחילה בהכנות לייצורו של ה-GST – רכב ה"כאילו-שטח" האחרון שלה. ה-GST, שהוצגה רק לפני כחצי שנה בתערוכת דטרויט כמכונית קונספט בשם ויז'ן GST, תגיע בקרוב לפס הייצור. "בקרוב" במונחי עולם הרכב היא סוף שנת 2004, אז תהפוך ה-GST למציאות כלכלית חיה ובועטת (בעיקר בב.מ.וו, כך הם מקווים).
רב-תכליתי
למי שאינו זוכר במה בדיוק מדובר נזכיר שה-Grand Sports Tourer היא חברה נוספת במשפחה הרב-תכליתית: מכוניות שהן סטיישן, מיניוואן, מכונית ספורט ורכב שטח עירוני. במקרה של ה-GST מדובר ברכב עם שלוש שורות מושבים, עיצוב "מיניוואני" למדי ורמז עבה למלחמה הצפויה ל-X5 בתוך זמן קצר.
אגב, בתערוכת דטרויט הוצגה ה-GST עם מנוע מוגדש של AMG המייצר 360 כ"ס, חישוקי "22, הנעה כפולה ומראה אגרסיבי במיוחד. בגרסת הייצור הסדרתית נמצא את ההנעה הכפולה, המנוע המוגדש צפוי להגיע בשלב מאוחר יותר ואילו חישוקי ה-22" והמראה הקרבי יישמרו לבטח במחלקת העיצוב של החברה.
בכל מקרה, אנשי מרצדס יודעים לספר שה-GST מיועד בראש ובראשונה לשוק האמריקני, אחת מהסיבות העיקריות לייצורו במפעלי החברה באלאבמה. "אבל הוא יכול להתאים גם לאירופה, בגלל הפונקציונליות הגבוהה שלו" הם מסבירים. הלוואי.