10 הטעויות הגדולות של הנהג הבריטי
סקר שמפרסמת חברת Peak Performance Management מגלה מהם הטעויות המסוכנות ביותר של הנהג הבריטי
חברת Peak Performance Management העוסקת במקור בשיווק, מפרסמת בימים אלה סקר על המנהגים המסוכנים ביותר של הנהג הבריטי. המידע שהגיע אלינו בתחילה אודות הסקר היה מוטעה מעט, אך כעת אנו מביאים לכם את התוצאות הסופיות. וכדאי לכם לקרוא.
הטעות הממוקמת במקום הראשון נוגעת לאי שמירת מרחק. עורכי המחקר יודעים גם להרחיב ולציין כי תאונות הנגרמות בשל כך שכיחות בעיקר במצבי האטה, לפני השתלבות עם צירי תנועה אחרים. הפתרון: שמירת מרחק מתאימה כמובן. במקום השני ממוקמת עצירה קרובה לרכב שלפנים. כאן יש סכנה של פגיעה בעת תחילת נסיעה ברכב שעדיין עומד מסיבה כלשהי. הפתרון: עצירה במרחק המאפשר זיהוי נקודת המגע של הגלגלים האחוריים ברכב מלפנים עם האספלט.
במקום השלישי בשכיחות התאונות מצוין ה"שטח המת" במראות, העלול לגרום לפגיעה ברכב כאשר המכונית הנעקפת סוטה לפתע למסלול הנסיעה של הרכב העוקף. כאן מומלץ לנהג העוקף לזהות את פניו של הנהג ברכב הנעקף במראה, לפני ביצוע העקיפה. במקום הרביעי מציין הסקר בלימה שאינה מתחשבת ברכב מאחור. בלימת פתע עקב "קריאה" לא נכונה של התנועה מלפנים, עלולה לגרום לכך שהרכב מאחור, זה שכמובן לא שמר מרחק נאות, יפגע במכונית. ההמלצה: לבלום בזמן ובאופן לא מפתיע והדרגתי.
במקום החמישי ממוקמת בעיית ה"מהירות הגבוהה ביחס לנסיבות". התוצאה עלולה להיות כאן אבדן שליטה כתוצאה מבלימה חזקה מדי, או פשוט פגיעה ברכב לפנים כתוצאה ממחסור ב"מרחק בלימה" נדרש. כאן כמובן ממליצים לנהגים הבריטים לשמור על המהירות המותרת בחוק, ובכל מקרה לנסות ולצפות לפנים עד כמה שניתן, כדי להימנע מהפתעות לא נעימות. מעניין, אך במקום השישי בשכיחות התאונות מצוינת פשוט "חוסר התחשבות בסכנות אפשריות". כאן ממליצים אנשי החברה ליישם את הכלל הבא: יש קשר ישיר בין הכסף שמשקע באמצעי אזהרה בכביש, לבין מידת הסכנה האורבת לנהג.
ובמקום השביעי, חוסר התחשבות בסוגי הנהגים השונים על הכביש. כך עם נהגי מסחריות, אוטובוסים, משאיות ואפילו תלמידי נהיגה. יש לזהות אותם מראש, ולהבין עם מי יש "לך" עסק. כמובן, לשמור מרחק מאלה הצפויים למהר במיוחד... שמיני? מיקום לא נכון על הכביש המונע מנהגים לפניך ומאחור לזהות כי גם אתה שם. לא "לחתוך" באגרסיביות ולהתמקם במרכז המסלול הם רק שניים מה"טיפים".
כמעט אחרון, ובמקום התשיעי: נהיגה במצב של ערנות לא מספקת. אפשר גם לציין כאן כמובן "הירדמות על ההגה", אך זה ברור. יש לזכור כי פעולת הנהיגה דורשת ריכוז גבוה וערנות מתמדת. זה יכול להציל חיים. ואחרון ברשימה הוא תכנון לא נכון של הזמן. נהגים מאחרים לפגישה מועדים לאבד ריכוז, לנהוג בצורה פחות אחראית ולכן לסכן יותר את עצמם והסביבה. העצה? לצאת כמה דקות לפני...