שתף קטע נבחר

 

2 בכירים במע"צ נאשמים בגרימת מוות ברשלנות

על פי כתב האישום, השניים ידעו על ליקויים בכביש, בצפון הארץ, אך לא עשו דבר כדי לתקן אותם. בתאונה במקום נהרגו 17 בני אדם. כתב האישום כולל גם את נהג האוטובוס ומנהלי חברת ההסעות, המואשמים בהריגה

שני עובדי מע"צ בכירים הואשמו היום (ב') בבית המשפט המחוזי בנצרת, בגרימת מותם של 17 נוסעי אוטובוס של חברת ז'אק יולזרי, בתאונה שאירעה באוקטובר 99', בעת טיול של קבוצת פנויים פנויות, בין צומת גולני לצומת קדרים.
שני הנאשמים החדשים, המצטרפים לנהג האוטובוס ולמנהלי החברה הנאשמים בשורה ארוכה של סעיפי אישום, ביניהם הריגה, הסעה בכלי תחבורה מסוכן וחבלה חמורה, שימשו באותה תקופה כבכירים במע"צ. יצחק הרשקוביץ' כיהן כמהנדס מחוז הצפון וראובן יום טוב שימש כסמנכ"ל אחזקה. הרשקוביץ' מואשם גם בשיבוש מהלכי משפט.
כתב האישום הראשון בפרשה הוגש באפריל 2000, נגד הנהג ומנהלי החברה. מיד לאחר מכן, נחשף חומר חקירה חדש שהוביל למסקנה כי מלבד הנהג ומנהלי החברה, אשמים בגרימת התאונה גם שני עובדי מע"צ. השניים, נכתב, ידעו על הליקויים בכביש ולא עשו דבר כדי לתקנם.
בבדיקה התברר כי על הכביש היו כתמי חומר שחור, שהפכו את הכביש לחלק אחרי גשם. הרשקוביץ' ויום טוב ידעו על הימצאותו של החומר על הכביש ומכך על הסכנה לתאונות קטלניות עם רדת הגשם הראשון.
עוד עולה מכתב האישום כי לאחר התאונה נחקר הרשקוביץ' על ידי ועדה מיוחדת שהוקמה לבדיקת נסיבות התאונה ונשאל בין היתר על מצב הכביש. למרות שידע על הבדיקות שביצעו עובדי מע"צ מספר ימים לפני התאונה לא אמר דבר. "הנאשם שידע על מצב הכביש לפני התאונה, בחר להעלים את המידע מחברי הוועדה ותחתיו מסר מידע שקרי", נכתב בכתב האישום.
הרשקוביץ' ויום טוב הואשמו בגרימת מוות ברשלנות, גרימת חבלה ברשלנות והרשקוביץ' הואשם, כאמור, גם בשיבוש מהלכי משפט.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ו קוט
הנאשם ידע על מצב הכביש לפני התאונה (צילום ארכיון)
צילום: ג'ו קוט
מומלצים