האחות הקטנה גייארדו
בתערוכת ז'נבה הקרובה תחשוף למבורגיני את אחותה הקטנה של המורצ'לגו. בינתיים היא מסתפקת בחשיפת השם והמנוע
שנת 2003 צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד עבור למבורגיני. זאת מאחר ויצרנית הספורט האיטלקית תציע לראשונה מזה שנים רבות, שתי מכוניות במבחר הדגמים. הראשונה - ויש שיאמרו היחידה שהיא למבורגיני אמיתית - היא כמובן המורצ'לגו. זו, על מנוע ה-V12 בנפח 6.2 ליטר, 580 כ"ס ותג-מחיר מזעזע של כמעט 300,000 דולר (בארה"ב) היא ללא ספק למבורגיני. אקזוטית, אגרסיבית ובלתי מושגת. וזה נחמד, כל עוד לא מנהלים עסק כלכלי.
אלא שלמבורגיני, כמו טובות ורבות אחרות לפניה, נרכשה באחרונה על-ידי פולקסווגן. וזו בהחלט מנהלת עסק כלכלי טהור, וגם מעוניינת להרוויח ומהר.
גייארדו וזו הסיבה שעכשיו, קצת יותר משנה לאחר חשיפת המורצ'לגו החדשה, מתחילים אנשי פולקסווגן בחשיפה איטית ומדורגת של מכונית חדשה. מדובר באחות קטנה למורצ'לגו, שזכתה עד עתה לשם הקוד L140.
אולם במסגרת החשיפה מודיעה השבוע פולקסווגן על שמה הרשמי של המכונית, שתיקרא גייארדו על שמו של זן מיוחד של שוורים, הידועים בכוחם ובאגרסיביות שלהם.
במקביל לחשיפת השם הרשמי מציגה פולקסווגן גם תמונה ונתונים ראשונים על יחידת הכוח המיועדת. מדובר במנוע V10 בנפח 5.0 ליטר, המייצר לדברי החברה לא פחות מ-500 כ"ס. זה ישודך לתיבת הילוכים בת שישה הילוכים - ידנית או סיקוונסיאלית. הכוח צפוי לעבור לארבעת הגלגלים ולהעיף את גוף האלומיניום של הגייארדו מעמידה למאה קמ"ש בכ-4 שניות. המהירות המרבית צפויה לעמוד על כ-300 קמ"ש.
המתחרה המרכזית אליה מכוונת הגייארדו היא הפרארי 360, מה שמבטיח מחיר "תחרותי" שינוע בין 150 ל-200 אלף דולר (בארה"ב). בשלב מאוחר יותר, כך מספרות השמועות, צפויה גם אודי להציג מכונית על אותו בסיס, שתהיה זולה יותר. בכל מקרה, רגע לפני החשיפה כדאי להזכיר כי ניסיונות קודמים של למבורגיני להציג מכונית קטנה ו"זולה", לא זכו להצלחה. למעשה כל דגמי ה-V8 של היצרן - אוראקו, סילואט וג'לפה - נחלו כישלון תדמיתי ומסחרי חרוץ. האם הגייארדו תהיה שונה?
פורסם לראשונה
למבורגיני מורצ'לגו...
בקרוב האחות הקטנה עם מנוע V10