שתף קטע נבחר
 

"דיסקים מזויפים הם כסף לטרור האיסלמי"

זו תהיה כותרתו של קמפיין חדש שיעלה בחודש פברואר במטרה למגר את רכישת הדיסקים המזויפים. הפדרציה למוזיקה ישראלית וים תיכונית יוצאת למלחמה

במהלך השבועות הקרובים תעלה הפדרציה למוזיקה ישראלית וים תיכונית קמפיין פרסומי בשיתוף עם ערוץ 10 שכותרתו "דיסקים מזויפים הם כסף לטרור האיסלמי". הקמפיין של הפדרציה מסתמך על מידע מודיעיני שאומת עם המחלקה הערבית בשב"כ ועם אגף המודיעין והיחידה לקניין רוחני במשטרת ישראל. על פי מידע זה מעבירות מעבדות ייצור הדיסקים בשטחים כספי חסות לארגוני טרור, ביניהם גדודי עיז-א-דין אל-קאסם, הג'יאהד האיסלמי והחמאס. במקום שבו נכשלה האכיפה הקונבנציונלית, בין היתר בשל בעיות כוח אדם ומימון, מקווים בפדרציה להצליח באמצעות מכת אגרוף לבטן הרכה של הקונה הישראלי. "במהלך כל ימות השנה אנחנו, באמצעות המשטרה, תוקפים את היצרנים והמוכרים של הדיסקים המזויפים", אומר מנכ"ל הפדרציה, עו"ד יוחאי חי, "עם הקמפיין הזה אנחנו מעונינים לתקוף את הביקוש, שבלעדיו ייפסק היצור".
על הקמפיין ההתנדבותי, שנבנה בימים אלה ממש, אחראים הפרסומאים דני אליקים ואליעד א. רגב, שהולכים על קו לוחמני ובלתי מתפשר במטרה "לגרום לאנשים שיוצאים מדוכן של דיסקים מזויפים להרגיש תחושת בושה". בתסריטים שמתגבשים ייקשרו הקופירייטרים של משרד הפרסום בין פיגועי הטרור המדממים לבין רכישת הדיסקים, וינסו להסביר לקהל את נתיב השתלשלות הכסף, שיוצא מכיסו של הצרכן הישראלי ומגיע, על פי הקמפיין, לקופת החסכון של ארגוני הטרור האיסלמי. את המסר הויזואלי, שיכלול גם תמונות מפיגועים, תלווה קריינות שתעביר מסרים בסגנון: "בגללך, כולנו נהרג", "מכל דיסק מזויף שאתה קונה, מקבלים ארגוני הטרור 5 ש"ח. על אחריותך" או "כשאתה קונה דיסק מזויף, אתה תורם לטרור האיסלמי". בחלקו השני של הקמפיין ולצד הסרטונים בטלוויזיה מתכוונת הפדרציה לשלוח אמנים לשווקים בהם נעשית מכירה פירטית של דיסקים מזויפים, ולחלק לקהל הרחב חומר הסברתי בנושא וסטיקרים. בין השווקים הבעייתיים מציינים בפדרציה את שוק ויתקין, שוק ראש העין, שוק "הביג" בקרית אתא ושוק באר-שבע.

"כשהבית שלך נשרף, אסור לך לעסוק בפוליטקלי קורקט"

תעשיית המוזיקה הפירטית גורמת נזק כספי המוערך בלמעלה מ-100 מיליון ש"ח בשנה לתעשיית המוזיקה החוקית בישראל. עו"ד חי מציין כי "בין 60-70 אחוזים ממכירות תעשיית המוזיקה הישראלית היא פירטית, מה שמוביל בפועל לקריסת חברות תקליטים, פיטורי עובדים ונזק מצטבר להכנסות של כל מי שהוא חלק מתעשיית המוזיקה הלגיטימית".
בשנת 2000 נכנסה ישראל לחמישייה הראשונה ב"רשימה השחורה" של ארה"ב, הכוללת את המדינות בהן נעשית פעילות פירטית בהיקף נרחב. במקביל, כאמור, הוקמה יחידה מיוחדת במשטרת ישראל, שאמונה לפקח על נושא הקניין הרוחני ואכיפת החוק נגד הפצת הזיופים וענישת המזייפים. למרות החוק הקיים, יש לומר שבשווקים לא מפחדים, אולי מפני שעד היום מעולם לא פסק בית המשפט את ריצוי העונש המקסימלי על הפרת זכויות יוצרים בחוק, כלומר עד שלוש שנות מאסר והיטל כספי של עד כמיליון ש"ח.
בניגוד לקמפיין "אמנים שותקים", שניסה להילחם בתופעת הפירטיים, ולטענתו של עו"ד חי עורר בעיקר גיחוך, בפדרציה הלכו במודע על מסרים קשים בעלי אופי חדשותי. "הלכנו על סוג כזה של קמפיין, בגלל המסר החדשותי שעובר בו וגם מכיוון שכשהבית שלך נשרף, אסור לך לעסוק בפוליטיקלי קורקט", הוא אומר ומוסיף,"אנחנו לא רוצים לייפות את המסר, אנחנו יודעים שהוא קשה, ואין לנו צורך למצוא חן בעיני מישהו. המצב הוא כזה שאין לנו ברירה אלא להיות ישירים וברורים עד כדי בוטות. אנחנו מעונינים להעביר מסרים שהאפקט הפסיכולוגי שלהם אינו ניתן לפרשנות. הקמפיין של האמנים השותקים הוכח כלא אפקטיבי בעליל, עד כדי גיחוך, ואני חושב שהמסר שיעבור לציבור הרחב בקמפיין הזה הוא מסר אותנטי ונכון".

לא ראשון מסוגו

לפני מספר ימים עלה בארה"ב קמפיין דומה שקושר בין ארגוני הטרור האיסלמי בכלל וארגונו של אוסמה בן-לאדן, אל-קאעידה, בפרט לבין בעלי הג'יפים. לטענת יוצרי הקמפיין האמריקני, מכיוון שרכבי השטח צורכים הרבה דלק, שמגיע מארצות ערב, הם ממנים בעקיפין תמיכה בארגוני טרור שנתמכים על-ידי מדינות ערביות מסוימות. סרטון הפרסומת שמוביל את הקמפיין האמריקני פונה לבעלי הג'יפים בשאלה: "עצור! הידעת שכל ליטר שאתה ממלא, מממן את הטרור האיסלמי?". עדויות על הקשר בין רשתות מזייפים בארה"ב לבין ארגוני הטרור האיסלמי, הובאו בפני הועדה המשפטית של הסנאט האמריקני במהלך השנים האחרונות וקשר מקביל שנחשף במהלך השנתיים האחרונות, חשף הזרמת כסף מרשת מכירת דיסקים מזויפים לארגון ה-IRA האירי. הקמפיין הישראלי, סביר להניח שייעשה רעש לא פחות מזה האמריקני, אך לעת עתה ייאלץ לחכות, לפני עלייתו למסך, לאישור מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אדום שחור. צבעי המלחמה
עו"ד יוחאי חי: כשהבית בוער אין מקום לפוליטקלי קורקט
לאתר ההטבות
מומלצים