פרסומות חזקות מדי
בחצי השנה האחרונה התקבלו תלונות רבות על הגברת עצמת הקול במהלך פרסומות. שליש מהמקרים שנבדקו התבררו כמוצדקים. הרשות השנייה הודיעה לזכיינים כי מעתה תקפיד בעניין
הרשות השנייה הודיעה לזכייניה כי תקפיד לערוך בדיקות יומיות קפדניות בעניין הגברת עצמת הקול במהלך הפרסומות – זאת, בעקבות בדיקה שערך גיורא רוזן, נציב תלונות הציבור. בששת החודשים האחרונים התקבלו במשרדו של רוזן 35 תלונות בנושא זה, ובעקבות כך, הוחלט לבדוק את הנושא. הבדיקות העלו כי בשליש מהמקרים שנבחנו הוגברה עוצמת הקול במעבר משידור תכניות למקבצי פרסומות.
"זה נושא שמטריד אנשים רבים שכתבו לי על כך, או שוחחו אתי בעל פה", אומר ל-ynet גיורא רוזן, נציב התלונות, "צופים מתלוננים על כך שעם תחילת מקבצי הפרסום עולה הווליום וזה מפריע לאנשים רבים. זה כמו שריקה באוזן. מכיוון שישנן שיטות מדידה, הנושא נבחן על ידי הדרג המקצועי של הרשות והגיעו למסקנה שיש בעיה. השידור לוקח את הקצה העליון של הנורמה - שזה עדיין בגבולות התקן, אבל מה משנה התקן אם זה צורם באזניים? הקפיצה היא שגורמת את הבעיה. זאת הפרעה אקולוגית – זה צורם ומבהיל. התפקיד שלי הוא לחשוב שתלונות של אנשים עשויות להיות מוצדקות. ושלא יגידו לי שאין אמצעים טכניים לווסת את השידור – כשנכנסות קלטות עם פרסומות, צריך לכייל אותן כדי שרמת השמע תשמר אחידה, אבל ייתכן שהם רוצים להכניס את זה בכוח".
-זוהי איננה הפעם הראשונה שנשמעות תלונות מסוג זה.
"התלונות האלה קיימות מאז שיש טלוויזיה מסחרית. אבל, בתקופה האחרונה הגיע מספר כה גדול של תלונות שלא ניתן להתעלם ממנו – אם מקבלים תלונה בודדת או שתיים, אתה יכול לחשוב שאולי הם לא שומעים טוב, אבל כשזה מגיע למספר כה גבוה, חייבים לטפל בכך במלוא העוצמה. אני חושב שהנהלת הרשות מוכנה לטפל בעניין, ולפתוח בהליכי הפרות כנגד הזכיינים, במידת הצורך. היא חייבת – אי אפשר להשאיר את המצב כמות שהוא".
לפנייה לנציב תלונות הציבור לחץ כאן. הנציב מטפל בתלונות כתובות בלבד הנוגעות לזכייני ערוצים 2 ו-10, ולזכייני הרדיו האיזורי.