שתף קטע נבחר
 

פרארי בישראל - השלב הבא

יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות מחליפה את מכונית ניסוי בחינת התנאים בישראל, לקראת תחילת יבוא מסודר. גם של מזראטי...

לפני כשנתיים נחתה בישראל מכונית ראשונה מתוצרת פרארי, מיצרניות מכוניות הספורט הטובות בעולם, וללא ספק המלהיבה והמפורסמת מכולן. קונצרן פיאט, המחזיק בבעלות על יצרנית מכוניות הספורט, החליט לבדוק יחד עם נציגו הישראלי קבוצת סמל"ת, אפשרות לתחילת יבוא מסודר של מכוניות הספורט האקזוטיות. לצורך כך נעה על כבישי ישראל פרארי מדגם 456, שערכה כאן מוערך בכשני מיליון שקלים. יעד המכירות המוצהר ככדאי בישראל עמד בעת ההשקה המקומית על 20 מכוניות בשנה.
נראה היה כי בהתחשב בצרות הפיננסיות של חברת האם פיאט, כמו-גם הבעיות של היבואן המקומי לאור המצב הנוכחי בשוק הרכב, חשבנו שבעתיד הקרוב כבר לא נזכה לראות פרארי על כבישי ישראל. אלא שבמפתיע, כך נודע לנו לאחרונה, פרארי והיבואנן מתייחסים לנושא ברצינות. לצורך כך מגיעה בימים הקרובים המכונית החשובה ביותר של היצרן, פרארי 575 מראנלו, אשר תחליף כאן את "הישנה". מאוחר יותר צפויה לנחות כאן ה-360 מודנה בעלת המנוע המרכזי, אבל רוב הסיכויים שתקדים אותה המזראטי קופה.

שלב א'

במהלך נסיעה של כ-10,000 קילומטר בדקו אנשי היצרן את התנאים המקומיים והתאמתם למכונית הספורט העדינה, כולל דלק מקומי, מזג אוויר, תנאי הכביש ועוד. אנשי הסוכנות המקומית דיווחו לנו כי הבדיקה הסתיימה בהצלחה, למרות שמדובר בגרסה "אירופאית" של המכונית, אותה לא רצו האיטלקים לשווק כאן עקב אי-התאמה לכאורה לתנאים המקומיים. האיטלקים טענו, שרק מכוניות מתקינה אמריקאית (אותן לא ניתן לשווק בארץ) מתאימות לישראל. בכל מקרה, תקינה מקומית לפרארי הזו יש כבר.
ניסוי ה-456 ארך שנה ולמרות שהסתיים כאמור בהצלחה, האיטלקים לא החליטו עדיין על תחילת יבוא. וכך נותרה לה לשנה נוספת פרארי אחת בישראל, שאינה עוסקת בניסוי כלשהו, אלא משמשת את בעל הסוכנות המקומית, איש העסקים מיכאל לוי, יו"ר מועצת המנהלים של אל-על. אלא שכאמור, לוי יאלץ להתרגל למכונית חדשה, כבר בימים הקרובים. ה-456 עושה את דרכה כבר בחזרה לאיטליה, ואילו ה-575 אמורה לנחות כאן כבר בימים הקרובים.

שלב ב'

המכונית החדשה שמגיעה לארץ מהווה למעשה שלב שני בבדיקת התאמה לישראל, יחד עם הערכת כדאיות. לפי האיטלקים, במהלך שישה חודשים תערוך ה-575 את אותם ניסויים שערכה כאן ה-456, וכאשר תשלים אותם תחזור אף היא לאיטליה. אלא אם שוב ישכח מישהו בפיאט מכונית מסוג פרארי בישראל לתקופה של למעלה משנה.
בכל מקרה, היה וימאס ללוי מאווירונים מגביהי טוס, הוא יכול להסתפק בארבעה גלגלים וכביש ישראלי. מנוע ה-V12 שיעמוד לרשותו, עם נפח של 5.75 ליטר והספק מרבי של 515 כ"ס, יאיץ אותו מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות, עד למהירות מרבית של 325 קמ"ש. אגב, גם כאן, כמו ב-456, תיבת ההילוכים אינה ידנית. ואולם, בעוד ב-456 היתה תיבה אוטומטית, כאן מדובר בתיבה חצי אוטומטית בעלת שישה הילוכים. המחיר בישראל, אם וכאשר, צפוי גם כאן לעמוד על כשני מיליון שקלים.

שלב ג'

וזו רק תחילת הדרך. לאיטלקים יש תכניות נוספות עבור ישראל. במסגרת השלב השלישי בבדיקת כדאיות היבוא תגיע לארץ גם מזארטי, השייכת אף היא לקונצרן פיאט ונמכרת במחיר מעט שפוי יותר. הדגם הראשון שאמור להגיע יהיה כנראה הקופה האקסקלוסיבי, אלא אם בכל זאת תגיע קודם פרארי נוספת - 360 מודנה בעלת המנוע המרכזי.
כל זה אומר כמובן שמבחינה מעשית, קשה להאמין כי תפתח בארץ נציגות לפרארי, לפחות במהלך השנתיים הקרובות. תכנית מורחבת זו גם מבהירה כי היבואן שינה גישה, וכבר אינו מתכוון להתמקד בדגם אחד בלבד. מקורות בסמל"ת מבהירים לנו כי סקרים שערכו הוכיחו שכדי למכור 20 יחידות בשנה, יאלצו לייבא ארצה מגוון מכוניות גדול יחסית, כולל המותג מזראטי. לטענתם, ל-456 היו חמישה רוכשים פוטנציאלים בלבד...
אגב, בדיקה נוספת שערכנו העלתה כי אם זה תלוי בפיאט, בסופו של תהליך עשויה להימצא בארץ מזראטי בלבד, ללא פרארי. לטענת האיטלקים היא מתאימה לנו יותר מבחינת מבנה כללי, תיבות הילוכים ובעיקר מחיר. קשה לנו לטעון אחרת.
אלא שהיבואן לעומת זאת מאמין כי לשם המותג "פרארי" יש בישראל משמעות גדולה יותר. את מזראטי היה מעוניין לייבא ארצה במקביל, ולהעמיד כמתחרה ישירה לפורשה למשל.
אז מה יהיה בסופו של דבר? האם יעמדו באולם התצוגה של פיאט-ישראל גם מותגי אקזוטיקה איטלקית, עם תג-מחיר של 2,000,000 שקלים ומעלה? כרגע לפחות נראה כי מדובר בתהליך שיארך עוד זמן ניכר. אלא שמדובר כמובן באיטלקים, והם עלולים עוד להפתיע.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זו שבאה
ובאה...
ובאה...
וזו שאולי עוד תבוא...
וזו שהולכת...
והולכת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים