שתף קטע נבחר

 

הלו זה מטריקס? לא שומעים

עשרות תלונות הגיעו בימים האחרונים ל-ynet מצופים זועמים שראו את המטריקס ב"סינמה סיטי" בשל תקלות חמורות בסאונד. ההנהלה: היתה תקלה והיא תוקנה. לגולשים הזועמים מובטח פיצוי

"סינמה סיטי", קומפלקס בתי הקולנוע הגדול במדינה שנפתח בצומת גלילות לפני חצי שנה, נחשב למתקדם ביותר בישראל. המקום מתהדר בציוד חדיש, נוחות מירבית ואטרקציות דוגמת אולמות דינמיים, כולל גולת הכותרת - אולם הסינמקס.
אבל רבים מרוכשי הכרטיסים שביקרו לאחרונה בקומפלקס גילו לאכזבתם שעשרות מיליוני הדולרים שהושקעו במקום לא מבטיחים בהכרח הנאה מושלמת מהצפייה, ולעתים אף רחוק מאוד מכך.
עשרות תלונות של צופים הגיעו באחרונה לידי מערכת ynet, רובן ככולן סובבות סביב נושא הסאונד, בעיקר בהקרנות של שובר הקופות: המטריקס Reloaded. "המערכת הפסיקה לעבוד מדי כמה דקות", מספר נ', שנכח בהקרנה בשבת באולם סינמה 7, "היו נתקים של הרמקולים ההקפיים ורק הרמקול המרכזי עבד". לדבריו, בכל פעם שהסאונד נעלם נשמעו קולות פיצוצים והקהל הגיב בחוסר שביעות רצון מופגן. "מה שיותר חמור, קראתי שהבעיה הזו היתה ידועה עוד קודם אבל לא נעשה דבר".
על-פי עדות אחרת, שהגיעה מאדם שצפה ב"מטריקס" באולם 8, עוצמת הקול בחצי השעה הראשונה היתה נמוכה מאוד, ולפתע הוגברה לרמה גבוהה מדי וכך נותרה עד לסיום הסרט.
מבקרים אחרים, שגם הם צפו ב"מטריקס", שקטעי האקשן בו מהווים, כידוע, עוגן מרכזי, טענו שכאשר פנו לסדרנים והתלוננו על הרמה הטכנית הירודה, נענו: "העותק הזה דפוק". למתלונן השיבו שכל העותקים של הסרט סובלים מאותן בעיות.
התלונות אגב לא מתייחסות לאולם ספציפי, והגיעו ממבקרים שצפו בסרטים באולמות שונים בקומפלקס.

מבחר תלונות לדוגמה:

1) "ראיתי ביום שישי והסראונד נעלם לגמרי. לראות סרט כמו מטריקס 2 בקולנוע שמתהדר במערכות הסאונד המשוכללות שלו ולגלות שמוקרן במונו, מרמקול בודד אחד בקדמת האולם, זו פשוט בושה. אני ממליץ לכל מי שעוד לא ראה את הסרט שלא יראה בסינמה סיטי אלא באולם אחר. חלק גדול מאוד מהסרט נשען על אפקטים, והסאונד ההיקפי מאד חשוב. סינמה סיטי לא מסוגלת להעניק את השירות הזה. תשובת הסדרנית שככה הגיע העותק לא ממש מספקת כי עותקי סרטים מגיעים כששיטת הקול צרובה בהם, וחוץ מזה גם בסרטים אחרים שראיתי בסינמה סיטי היו אותן בעיות ממש אז קשה לי להאמין שרק הם מקבלים עותקים חסרי סאונד בשעה שכל בית קולנוע אחר בסביבה מקבל עותקים עם סאונד כמו שצריך. יתכן שסימנה סיטי צריכים להתחיל לפרסם איזה סרט מוקרן בסראונד ואיזה לא, אחרת פשוט לא אגיע לשם יותר".
2) "ממש הורסים את החוויה, לא יאומן שבקומפלקס המשוכלל בארץ איכות הסאונד ממש גרועה. בכל הפורומים מדברים צופים מואכזבים ונזעמים על החוצפה של סינמה סיטי להרוס סרט שמתבסס על איכות הסאונד. ראו הוזהרתם תתרחקו משם".
3) "ביום חמישי הלכתי לסרט והתאכזבתי קשות.. לא יכול להיות שכל המדינה מדברת על הסאונד הגרוע שהיה שם והם מכחישים. אם מישהו יכול להרים את הכפפה ולארגן תביעה יצוגית נוכל סוף כל סוף להראות שאנחנו לא פראירים".
4) "צפיתי ביום שישי במטריקס באולם 8. בחצי השעה הראשונה עוצמת הקול היתה נמוכה מאוד והיו כל מיני קפיצות בסאונד. פתאום באמצע הסרט הווליום הוגבר פי 2 לרמה גבוהה מדי ונשאר כך למשך שאר הסרט. בושה ושערוריה".
5) "סינימה סיטי-אולם 7 לא להתקרב. קטיעות הפסקות וחוסר רצף מפריע מאוד בסינימה סיטי אל תתקרבו. חבל שאולם שאמור להתפאר בטכנולוגיה שלו כשל כשל לא יכופר.
6) "הייתי היום בסינמה סיטי ואכן היו להם הרבה תקלות בסאונד זה בהחלט מעצבן שבאמצע סצינה מרתקת הסאונד מועבר רק ע"י רמקול אחד! ראו הוזהרתם".

סינמה סיטי: התקלה נפתרה, המתלוננים יפוצו

אבי אדרי, ממנהלי "סינמה סיטי", הסביר היום בשיחה עם ynet מה בדיוק קרה: "בסינמה סיטי מותקנת מערכת דיגיטלית SDDS - מערכת הסאונד של סוני המתקדמת בעולם, יותר מדולבי דיגיטל, שאנחנו הקולנוע היחיד שמשתמש בה. עד ל'מטריקס' היא עבדה פיקס, ללא לאות. מסיבה שעדיין לא ברורה לנו, בהקרנות הראשונות של 'המטריקס' בשני אולמות, היו בין חמש לשבע נפילות של ערוצי סאונד: במקום לשמוע שישה ערוצים נשמעו ארבעה. הנושא טופל בכל המקומות והשיטות האפשריות ונפתר. נכון לאתמול בצהריים - אין יותר בעיות באולמות 7 ו-8. חשוב להבהיר שכשיש תקלה, רק אם היא קונסיססטנטית אפשר לדעת מהי. היו הצגות שלא היתה בעיה. הנהלת הסינמה לקחה לתשומת לבה את הבעיה וערבה את הגורמים בחו"ל שקשורים למערכת כדי לראות מאיפה זה בא".

- מה לגבי הטענה כי הבעיה היתה ידועה עוד לפני עליית "המטריקס" ובכל זאת לא טיפלתם בה?

"זה ממש לא נכון. מאז שהקולנוע פתוח רצו 40 סרטים. אתה יכול לחפש בניירת כאן ולראות שלא היו תלונות. לא היינו מרשים לעצמנו לעשות הקרנה כשידוע על בעיה כזו. יותר מזה: היתה דרישה ממפיצי הסרט (וורנר) שהעותקים יגיעו לאולמות שעה לפני הקרנתו. העותקים הגיעו ביום חמישי בשעה אחת. לא היתה אפשרות לבדוק מראש".

- הסדרנים קיבלו הנחייה להגיד שהעותק לא בסדר?

"חשוב לפנות לאנשים הנכונים. יכול להיות שהיו כאלה שקיבלו תשובה לא מקצועית. יש במקום מנהל שאפשר לפנות אליו, הוא מתייחס לכל אדם, לוקח פרטים, נותן תשובות. כל מי שנתקל בבעיה מטופל באופן שוטף. אנחנו לא מתנערים מאחריות לשום פגם. סינמה סיטי עשתה ותעשה כמיטב יכולתה להביא לצופה הישראלי את חווית הקולנוע המושלמת".

- האם אתם מתווכנים לפצות את הצופים נפגעי התקלה?

"כל מי שפנה והתלונן, פרטיו נלקחו ומחלקת שירות הלקוחות אמורה היתה לפנות אל רובם עד עכשיו ועד סוף היום, מקסימום מחר, יטפלו בכל אחד מהם באופן אישי".

- כלומר?

"חווית 'המטריקס' של כל אחד מהצופים שנפגעו - תושב".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים