אוסקר לאמיצים
בלוס אנג'לס חולקו השבוע השבוע פרסי ה'טאורוס' לפעלולנים המצטיינים. המנצח הגדול: "XXX"
זה לא היה טקס האוסקר: במקום להשתמש בלימוזינה בחר המנחה (דניס הופר) להגיע לבמה כשהוא רכוב על אופנוע אימתני ולנטוש אותו תוך כדי נסיעה. אחר כך הוא קפץ מבניין בגובה 20 מטר. במקום טוקסידו לבשו הנוכחים ז'קטים ספורטיביים ואף הסתפקו באימוניות. במקום אולם מחניק קיבלנו טקס מתחת לכיפת השמיים. עם שלל זיקוקים ופיצוצים, ובמקום האלי ברי ובראד פיט צעדו על השטיח האדום כמה אנשים שאממ..נראים קצת דומים להאלי ברי ובראד פיט – רק הרבה יותר אמיצים ושריריים מהם. אפילו הפרס היה הרבה יותר מפחיד: פסל שמשקלו 15 קילוגרם וגובהו כחצי מטר.
לא, לא מדובר בביזארו וורלד של ג'רי סיינפלד, אלא בטקס ה'טאורוס' של חברת רד בול, שבו מוענקים זו השנה השלישית פרסים לפעלולנים הטובים ביותר בסרטי הקולנוע. אלה שבאמת מזיעים במהלך הצילומים בעוד הכוכבים מקבלים את כל הקרדיט. אלה שצונחים חופשי ממטוסים, קופצים מבניינים גבוהים, נאבקים במפלים ומכבים שריפות. אבל היות שבלי כמה סלבריטיז אמיתיים אי אפשר, העניקו את הפרסים השנה ארנולד שוורצנגר, קוונטין טרנטינו, וין דיזל וג'ניפר גארנר. לכולם היו מילים חמות לכפיליהם, שגורמים להם להיראות הרבה יותר טוב ממה שהם באמת.
והזוכים: "xxx" קטף את מירב הפרסים, שלושה בסך הכל. פעלולניו קיבלו את הפרס בקטגוריות "הפעלול המיוחד הטוב ביותר", "מתאם הפעלולים הטוב ביותר", ו"הפעלולן הטוב ביותר". הקטגוריה האחרונה ניתנה לפעלולן הארי או'קונור, שנהרג במהלך צילום הסרט בעת שריחף עם מצנח בצבעי הדגל האמריקני מעל סירה שדהרה במהירות לעבר גשר.
הסרט "זהות כפולה" קטף את פרס "הפעלול המוצלח ביותר עם כלי רכב", על הסצינה שבה מאט דיימון דוהר במכונית בסימטאות פריס תוך ניסיון התחמקות מהמשטרה. התואר "הפעלול הטוב ביותר בשחקים" הוענק ל"דו"ח מיוחד" של שפילברג בעבור סצינת הטיפוס על גורד השחקים תוך התחמקות משובל ענק של אש. פרס "פעלול השריפה הנועז ביותר" ניתן לסרט "דרקון אדום", ושלוש פעלולניות מהסרט "למות ביום אחר" מסדרת ג'יימס בונד התחלקו בתואר "הפעלולנית הטובה ביותר" על קרב החרבות וכלי הנשק בין האלי ברי לרוזמונד פייק במטוס הבוער.
פרסי הוקרה מיוחדים לתרומה בתחום סרטי האקשן הוענקו להריסון פורד, למפיקה הוותיקה גייל אן הרד ("שליחות קטלנית", "ארמגדון") ולפעלולן האגדי טרי לאונרד ("אפוקליפסה עכשיו", "קונאן הברברי", "שודדי התיבה האבודה").