המופע של סטיב
הגיע הזמן לחשוף: סטיב פרנקל, "הכוכב החדש" של הדרמה היומית "אהבה מעבר לפינה" (עליו טיפטפנו מידע בגליונות האחרונים), הוא חלק ממתיחה בנוסח "המופע של טרומן", שקימבן יגאל שילון ב"פיספוסים"
סטיב פרנקל כיכב בשני הגליונות האחרונים של "פנאי פלוס" על תקן שחקן חדש, שמשתתף בדרמה היומית החדשה של ערוץ 2, "אהבה מעבר לפינה". אחרי שנידבנו פרטים על הכוכב העולה, מותר לגלות שכל מה שנכתב היה חלק ממתיחה ענקית מבית היוצר של יגאל שילון ומשפחת "פיספוסים", בו נטל חלק גם "פנאי פלוס". הסיפור כולו, מתחילתו ועד סופו, ישודר בסביבות אוקטובר.
הרעיון היצירתי נולד במוחם הקודח של צוות "פיספוסים" (עופר ברק התסריטאי, גיא וסרמן מפיק התוכנית, עידית נחומי המפיקה בפועל וסיון מגזניק, הבמאי). זמן רב הם מדסקסים עם שילון את האפשרות ליצור משהו בסגנון "המופע של טרומן", שבמרכזו יעמוד שחקן לא מוכר וסביבו יטוו מציאות מדומה. לפני שלושה חודשים וחצי הגיע לאודישן לדרמה שחקן בשם סטיב פרנקל, אבל לא קיבל תשובה. כשהתקשר לאשתו ליבלובית (שם חיבה ליעל), כדי להודיע לה שהוא כנראה לא עבר, נדלק שילון על חוש ההומור שלו למשמע הכינוי, והוא החליט שיש לו את זה. אחרי כמה שבועות נקרא פרנקל שוב לאודישנים, והפעם "התקבל".
עשר מצלמות תיעדו כל רגע בחייו. במתיחה, שתוכננה בקפידה והשתרעה על פני שלושה וחצי שבועות, השתתפה גלריה נכבדה של אנשים. בתפקיד אריאל, חברתו של סטיב, הלא הוא עופר בסידרה, שיחקה מורן אייזנשטיין. גילה אלמגור, שהיתה אחראית על "הדרכת שחקנים" בסט, "הפכה" לקלפטומנית והיתה "סוחבת" חפצים מהסט בתואנות שונות. את אחותה של אריאל, אפרת, גילמה אילנה אביטל, שמדי פעם היו לה התפרצויות בלתי מובנות. אחריה נגררה אשה מבוגרת בשם ברכה, שאביטל טענה שהיא דודה שלה ושהיא שומרת עליה מכל משמר, מאחר שזו מתכוונת להוריש לה סכום כסף נכבד...
גם אימו, אשתו ואחיו היו בסוד המתיחה. לפרנקל, כראוי לכוכב, הצמידו נהג מונית בשם מאיר, שהפך להיות מעין איש סודו. ואנוכי, כתבת "פנאי פלוס", מוניתי "לסקר" את הדרמה היומית החדשה מיום בואו של פרנקל לאודישן ועד ליום הגילוי. רני רהב הוא כביכול היחצן של "אהבה מעבר לפינה", ובתוקף תפקידו נפגש עם פרנקל והסביר לו מה מחיר הכוכבות...
ביום חמישי האחרון נחשפה המתיחה, וצילצלתי לשאול לשלומו. "הסופשבוע הזה היה לי כיף גדול", הוא אומר. "בעצם, גיליתי הרבה דברים מאחורי הקלעים, שרק בדיעבד קישרתי אותם למה שעברתי. קרו על הסט כל מיני דברים מוזרים. גילה באה לעשות לי הדרכת טקסט, ונורא התרגשתי לעמוד מול השחקנית הגדולה הזו, ופתאום היא באה לי ביציאה של 'תעשה לי טובה, תשים את הכפיות האלה בתיק שלי'. חשבתי שזה מוזר, אבל השתדלתי להתרכז בעבודה. היא אמרה לי, 'אני אוהבת לקחת משהו מכל הפקה, שתהיה לי איזו מזכרת'. שכחתי מכל העניין, אבל זה פתאום קפץ לי שוב כשעופר ברק בא ואמר, 'חבר'ה, די, נמאס לי! אנשים פה לוקחים דברים, וזה הגיע למצב של גועל נפש'. חשבתי לעצמי, וואי וואי, איזה פדיחה, אבל לא אמרתי כלום".
- מתי הבנת שזו מתיחה?
"זה היה בהדרגה. לקחו אותי למנהל התוכניות של 'רשת', חיים שריר, והוא אמר שהם מעוניינים לעשות איתי תוכנית בסגנון ריאליטי טי.וי, משהו כמו 'המופע של טרומן'. אחר כך פגשתי במקרה את יגאל שילון, והוא שאל אותי, 'מה זה המצלמות האלה?' (צוחק) ועוד שאלות, בין היתר על הכתבה ב'פנאי פלוס' שהתפרסמה עם טעויות. אמרתי לעצמי, זהו, יגאל שילון עושה עלי קומבינה שאני ממש לא מבין. אבל איך שעמית, אח שלי, נכנס - נפל לי האסימון, כי מה עושים פה בני משפחה שלי? בכלל, מהכתבה המעוותת שלך ב'פנאי פלוס' הייתי בשוק. שאלתי אותך, למה רשמת את שמי לא נכון, אבל אצל רני רהב קיבלתי שיעור ביחצנות, שזה לא ממש משנה מה כותבים, העיקר שכותבים.
"אשתי יעלי ממש כוכבת. היא היתה שותפה לכל הקונספירציה, ולא נתנה לי קצה של חוט לחשוד שזו בעצם מתיחה. אני שואל את עצמי איך לא עליתי על העניין. היו מצלמות כמעט בכל מקום מהרגע שיצאתי מהבית - החל מהמונית ועד ליגאל שילון...".
- ומה חשבת כשראית את יובל, בתך התינוקת, על הסט?
"שאיזה כיף שיוצא לה לחוות חוויות כאלה בגיל כל כך צעיר. ובכלל, בכל רגע שאני רואה את יובל, אני מאושר".