תעשיית הקולנוע בקמפיין נגד הורדות ברשת
פרסומות טלוויזיה יציגו את "הפועלים השחורים" של התעשייה כשהם מבקשים לא לפגוע בפרנסתם
ראשי תעשיית הקולנוע בארה"ב משיקים השבוע קמפיין חדש בטלוויזיה ובאולמות הקולנוע נגד הורדות סרטים בלתי חוקיות ברשת. בפרסומות מוצגים מאפרים, אנשי תפאורה ושאר הפועלים שמאחורי תעשיית הזוהר, כשהם אומרים כי הפיראטיות גוזלת את פרנסתם.
הפרסומות החדשות יושקו ביום חמישי בכל תחנות הטלוויזיה הגדולות וישודרו בזמן צפיית שיא. בבתי הקולנוע הן יעלו בימי שישי. הסיסמה שמובילה אותן היא "סרטים, הם שווים את זה". לקמפיין יש גם אתר שמפרט את תכניו.
האיגוד האמריקני גם גיבש תוכנית לימודים בנושא זכויות יוצרים שתופץ בבתי ספר. "מה שאנו מנסים זה להבהיר לאנשים שזה פסול ושזה פוגע גם באנשים פשוטים ולא רק בכוכבים המיליארדרים", אמר פטר צ'רנין, מ"ניוז קורפ".
באחרונה הגבירו בכירי תעשיית הקולנוע וכן אנשי תעשיית המוזיקה את המאבק בהודות ברשת והחלו להגיש תביעות נגד משתמשים. בעוד שבתעשיית המוזיקה נאבקים במשתמשים כבר זמן רב, אנשי הקולנוע החלו רק באחרונה להבין שהיכולות החדשות של המחשבים מאפשרות הורדת סרטים ארוכים, דבר הפוגע בהכנסותיהם. עם זאת, הפגיעה בתעשיית הקולנוע פחותה מאשר בזו של המוזיקה, בשל גודלם של הקבצים.
בכירים בתעשיית המחשבים מזהירים כי המאבק של תעשיית הקולנוע לא יועיל, אלא אם היא תציע למשתמשים חלופה חוקית וזולה להורדת סרטים.
"ייתכן שכמות מורידי הסרטים עדיין איננה משמעותית, אך בקרוב היא תהיה, ויש להציע להם אלטרנטיבה חוקית ולא להטיף להם מוסר", אומר פרד פון לוהמן, עו"ד המתמחה בנושא.