שתף קטע נבחר
 

ממחר: רק סולר דל-גופרית בת"א

בעקבות סיכום בין חברות הדלק לעיריית ת"א; החברות התחייבו גם לפעול לכך שבשלושת החודשים הקרובים ירחיבו את האספקה גם לערים אחרות בגוש דן

ממחר, 1 באוגוסט, יימכר בתחנות הדלק בתל אביב רק סולר דל-גופרית. זאת, בעקבות סיכום בין עיריית תל אביב לחברות הדלק מלפני כשבועיים.
קדמה להסכמה עתירה שהגישו חברות הדלק נגד עיריית תל אביב בנושא. העתירה הוגשה, לאחר שראש העירייה, רון חולדאי, הורה לפני כשנה לאגף רישוי עסקים בעירייה לא לחדש את רשיונות העסק של תחנות הדלק שלא יעברו למכירת סולר דל-גופרית בלבד החל מ-1 בנובמבר 2002.
חברות הדלק טענו בעתירה, כי צעדה של העירייה אינו חוקי הואיל והרכב הסולר מוסדר בתקן ארצי ואין לעירייה סמכות להורות על שיווק סולר נקי יותר בתחומה.
בינתיים חתם שר התשתיות, יוסף פריצקי, על צו הפעלת רכב הקובע כי החל מ-1 ביולי 2003 אסור יהיה ליצר בישראל אלא סולר דל-גופרית ומ-1 בינואר 2004 אסור יהיה לשווק סולר שאינו דל-גופרית בכל רחבי הארץ.
בנוסף התחייבו חברות הדלק לפעול לכך שבשלושת החודשים הקרובים ירחיבו את אספקת הסולר הדל גופרית גם לערים אחרות בגוש דן.
הסולר הנמכר כיום בארץ מכיל 0.035% גופרית החומר המזהם, ואילו לפי התקן החדש יופחת הזיהום ל- 0.005% גופרית.
מראשית מאי נמכר בתחנות הדלק של החברות אלון ודור בתל אביב סולר דל-גופרית מתוצרת בתי הזיקוק (בז"ן) על פי התקן האירופי EURO 4.

80% מזיהום האוויר - ממכוניות

יצוין, כי בעיית זיהום האוויר שמקורה בכלי רכב, היא אחת הבעיות הסביבתיות המרכזיות בתל אביב. מדי יום נכנסים לעיר כ- 450 אלף כלי רכב האחראים לכ- 80% מזיהום האוויר בעיר. מחקרים מוכיחים, שיש קשר מובהק בין רמת הזיהום מכלי רכב, לבין היקף המחלות בדרכי נשימה בקרב ילדים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים