האמריקנים שבעי רצון מיפן ואירופה
סקר JD Power, הבוחן שביעות רצון לקוחות ממכוניות חדשות שרכשו, מגלה שהאמריקנים נהנים יותר לנהוג במכוניות יפניות ואירופאיות
סקרי שביעות רצון ואמינות הם עניין שבשגרה בתעשיית הרכב, ולמרות שלא ספרנו, אין ספק כי עשרות מהם מפורסמים כל שנה. כצפוי, הסקרים השונים מגיעים בדרך כלל למסקנות שונות, בהתאם לדרך בה הם נערכים, לנושא המדויק בו הם עוסקים, לתרבות, למזג האוויר ומה לא.
כך מפרסמת JD Power תוצאות סקר נוסף שערכה, בנוסף לסקר האמינות השגרתי והמוכר עליו דיווחנו לא פעם בעבר. כאן מדובר דווקא בסקר הבודק עד כמה מרוצה הלקוח ממכוניתו החדשה, מהדרך בה היא נוסעת, ננהגת, בנויה וכדומה. שם הסקר הוא "APEAL" (ר"ת של Automotive Performance, Execution and Layout) ומטרתו לבדוק מה טוב במכונית, בניגוד לסקרים המקובלים בהם נשאלים הנסקרים מה רע והתקלקל במכוניתם.
את הביצועים הטובים ביותר בסקר הציגו היצרניות פורשה וב.מ.וו, לפני פולקסווגן, כמו גם מותגים יפנים דוגמת הונדה, ניסאן וטויוטה הפגינו רמה גבוהה. שלושת היצרנים האמריקנים - פורד, ג'נרל מוטורס וקונצרן דיימלר-קרייזלר - לעומת זאת, ביצעו רע למדי כך מסתבר, עם שביעות רצון מתחת לממוצע וציונים נמוכים יחסית.
המחקר מראה עוד כי יצרניות רכב לא יוקרתי מאירופה, הועדפו משמעותית על פני יצרניות רכב יפניות, קוריאניות ואמריקניות מאותה קטגוריה, בעוד שמותגי היוקרה היפנים נהנו מעדיפות קלה בקבוצתם. במקום הראשון בדרוג המותגים זכתה לקסוס (מותג היוקרה של טויוטה), שנדמה ועושה זאת באופן כמעט עקבי ובמספר נאה של סקרים.
עשרת המותגים המובילים:
1. לקסוס
2. פורשה
3. ב.מ.וו
4. אינפיניטי (מתוג היוקרה של ניסאן)
5. קאדילק / מרצדס (תיקו)
6. אודי
7. יגואר
8. לינקולן
9. אקורה
10. האמר