"במה טכנולוגית ניידת"
כך מגדירה מרצדס את ה-F500 Mind, מכונית תצוגה חדשה שתיחשף בתערוכת טוקיו. ומה בעצם יהיה כל-כך "טכנולוגי" בה?
בתערוכת טוקיו ה-37 במספר שתפתח בעוד ימים אחדים (24.10), תחשוף מרצדס דגם תצוגה חדש העונה לשם Mind F500. מדובר במה שבשטוטגרט מכנים "מפגש עם העתיד", או "במה טכנולוגית ניידת". והמשמעות היא כי במכונית התצוגה הזו, התוכן חשוב בהרבה מהכסות. ואותו "תוכן" מתייחס לחידושים שונים ומשונים, כולם עוסקים בנושאי בטיחות, נוחות ודינמיקה.
ואיך זה מתבטא הלכה למעשה? עם תא נוסעים המציג חידושים שונים, ביניהם מערכת ראיית לילה הנתמכת ביחידות תאורה אינפרה-אדומות, תצוגה ניתנת לתכנות בקונסולה הקרמית, דלתות הניתנות לפתיחה באופן מסורתי או הפוך, ועוד שכאלה.
עם אורך כללי של 509.2 ס"מ, ובסיס גלגלים של 296.5 ס"מ, אמורה ה-F500 להציע מרחב מחייה נדיב לנוסעיה העתידיים - שיהיו קרוב לוודאי מהנדסי ובוחני מכוניות ומערכות עתידיות של מרצדס. אותו מרחב הושג בין היתר על-ידי שימוש במצערת ובלמים המופעלים אלקטרונית, וחוסכים מקום לעומת מערכות מכאניות עכשוויות.
בנוסף, מערכת אולטראסאונד דואגת לכך שמידע בנוגע למסלול הנהיגה ממערכת הניווט, עדכוני תנועה ומידע נוסף, ישמעו על-ידי הנהג בלבד תודות ל"כיוון" הצליל לאזניו, וכמעט ולא ישמעו על כן על-ידי הנוסעים. אבל אין ספק כי מערכת ראיית הלילה היא החשובה שבכולן, ומהווה פיתוח מתקדם למערכות דומות הקיימות זה מכבר בשוק הרכב.
למעשה מדובר ביחידות תאורת אינפרא אדום, "המאירות" את הכביש כ-150 מטרים לפנים בחושך מוחלט. בעזרת מצלמה הממוקמת על השמשה הקדמית, מוקרנת תמונה אמיתית של הנעשה לפנים על מסך מול עיני הנהג, ומאפשרת לו להגיב בזמן ולהתחמק ממכשולים עתידיים, אותם לא יכול היה לזהות אלא בקרבה מסוכנת.
אגב, מלבד חידושים אלה מצוידת ה-F500 במנוע דיזל משולב במנוע חשמלי, המייצרים יחדיו הספק מרבי של 314 כ"ס. זאת, למרות שצריכת הדלק - לדברי מרצדס - נמוכה בעד 20% מזו של מנוע דיזל קונבנציונלי מקביל. טוב, אחרת בשביל מה היו צריכים את מנוע העזר החשמלי? ולסיום, היכונו לזהות את החידושים הללו במכוניות עתידיות של מרצדס, כבר בזמן הקרוב.