שתף קטע נבחר

ככה לא בונים כביש

עבודות הקרצוף בכביש מספר 5 הופסקו אתמול עם רדת החשיכה, מבלי להותיר במקום סימון לעבודות בכביש. התוצאה - עשרות כלי רכב ניזוקו

יום שני, שעת לילה מאוחרת. כביש מספר 5, מצומת גלילות לכיוון מזרח. אחד מצירי הרוחב הראשיים בישראל, ובהתאם אחד מעורקי התנועה הצפופים במדינה. ועובדה זו הופכת את הסיפור הבא למופרך עוד יותר, כמעט לא יתואר במדינה נורמלית, וכזה המצביע על מידת הרצינות של העוסקים בנושא התנועה בישראל.

 

עכשיו כבר לילה...

 

מסתבר כי במהלך יום אתמול (ב') בוצעו בכביש עבודות סלילה ותשתית. מע"צ אחראי להן, והפעיל לצורך הפעילות - שכללה בין היתר "קרצוף" אספלט וסלילה מחודשת של ציר התנועה - קבלן משנה. זה המקום לציין כי במהלך העבודה מחייבת המשטרה (ובצדק גמור) נוכחות של לפחות שוטר אחד במקום, האחראי לכוון את התנועה ולמנוע עיכובים ותקלות.

 

אלא שהעבודה נמשכה זמן רב, הלילה ירד, והתנועה המשיכה לזרום. ובניגוד לשעות האור, הנהגים המתקרבים לאזור לא ידעו כלל מה מצפה להם. שילוט מזהיר מעבודות בדרך? לא היה. תאורת אזהרה? לא הייתה. כיסוי כלשהו לבור עמוק שנפער לכל רוחב הכביש, או לפחות עידון מדרגת הכביש שגובהה מעל 10 סנטימטרים? אתם יודעים את התשובה.

 

והתוצאה? שורה ארוכה של כלי רכב עמדה אתמול בלילה לצד הדרך, עשרות מטרים אחרי שחלפו בתוך הבור הפעור. ברי המזל בין הנהגים הביטו בצמיג מפוצץ. אחרים הסתכלו בעצב בצמד צמיגים ללא אוויר. והיו גם אומללים יותר, עם שני חישוקים סדוקים ושני צמיגים גמורים. לא הפתיע איש על כן לזהות בצד שיירה נוספת של רכבי גרר, אותו הזעיקו אלה שלא יכולים היו להסתפק בצמיג חליפי אחד.

 

אלא שלפנות בוקר - כך טוענים מע"צ לפחות - נאלצו השוטרים שהיו במקום וסייעו (?!) בשמירה על הסדר, לעזוב לאלתר את המקום מסיבה כלשהי. מכיוון שהעבודה הזו בכביש חייבת ליווי משטרתי, הופסקה מייד הפעילות. השוטרים הסתלקו, ואחריהם גם אנשי קבלן המשנה שטיפל בכביש. למותר לציין כי גם אז לא טרח איש לסמן ולהזהיר מפני המפגע החמור.

 

כדאי בהזדמנות זו לציין כי בכביש זה מותרת מהירות מרבית של 90 קמ"ש. זו לא אפשרה לרבים לבלום בזמן ולהמנע מפגיעה ברכב. כל פגיעה שכזו, גם אם אינה פוגעת בצמיג או בחישוק, עלולה להזיק ישירות למערכת המתלים וההגה. ועוד לא הזכרנו את הסכנה מתאונה לאחר סטייה מנתיב – אחת הסיבות העיקריות לתאונות בישראל.

 

והיום בבוקר?

 

אבל בזה לא נגמר הסיפור. התמונות שהגיעו לידינו על-ידי "האופנוען" אבי פרידמן, נשלחו מיד למע"צ עם בקשה להסברים. אלה אגב, לא איחרו לבוא. "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע, ונטפל בו באופן מיידי", כך התבשרנו. ואכן, תוך פרק זמן של חצי שעה לערך נשלח למקום צוות חירום מיוחד, למרות העיצומים שנוקטים העובדים, והעבודות התחדשו.

 

ומי מהמשטרה ליווה אותם? מסתבר שאפשר בכל זאת למצוא שוטר או שניים לטובת העניין. לאחר שדיווחנו על המפגע, ומע"צ פנו ישירות ובאופן בהול למשטרת התנועה, נשלח ליווי משטרתי לעובדים במקום. עם זאת, חובה לציין כי משטרת התנועה טוענת שמעולם לא התבקשה לסייע לעבודות במקום. "שלחנו לאזור כרגע שוטרים, למרות שמעולם לא נעשתה כל פנייה מסודרת אלינו לצורך ליווי העבודות במקום". שימו לב, גם לא לעבודות שהתבצעו אתמול...

 

לדברי מע"צ אמורה העבודה בכביש להסתיים עוד היום, לכל המאוחר הלילה. וכן, הם טוענים כי בכל מקרה יוצבו שלטי אזהרה וסימונים מתאימים במקום. מוטב מאוחר, גם אם לעשרות נהגים מגיע פתרון זה מאוחר מדי.

 

מה לעשות?

 

כצפוי, במע"צ לא אהבו את התמונות ששלחנו ומצורפות לכתבה. גם לא אהבו את העובדה שלא היה במקום כל שילוט המסמן כי הדרך לפנים עלולה להיות מסוכנת. וגם שם מבינים כי מישהו חייב יהיה לתת את הדין למצב. שהרי כל בעלי הרכבים שניזוקו, רשאים וצריכים להפנות אצבע מאשימה ותובעת כלפי הגוף האחראי על תחזוקת וסימון הכבישים בישראל.

 

גם במשטרה לא אהבו את המצב שנוצר. לפתע הם עלולים להיות מוצגים כאלה המחבלים לא רק בסדר התנועה, אלא נותנים בעקיפין יד למצב מסוכן על הכביש, שעלול להביא לתאונות דרכים קטלניות. זו גם הסיבה לכך שלפתע נמצא איש משטרה שיוכל לקחת חלק בתיקון המצב. חבל רק שזה לא נעשה בזמן.

 

בכל מקרה, נשמח לשמוע מכם אם נתקלתם בבעיה המדווחת בכתבה, או בכל בעיה דומה, בקישור זה. ומי שמכוניתו ניזוקה, מוזמן לפנות לדובר מע"צ בכתובת dover@pwd.gov.il. התלונות יבדקו אחת לאחת, כך הובטח לנו לפחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זה באמצע כביש מהיר!
צילום: אבי פרידמן
זה לכל רוחב המסלול
צילום: אבי פרידמן
צילום: אבי פרידמן
זה לא מסומן
צילום: אבי פרידמן
זה מאד לא בטוח
צילום: אבי פרידמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים