שתף קטע נבחר

 

"שרלטנים מטפלים בילדים עם ליקויי למידה"

כך מתריעים היום חברי עמותת גל העוסקת באבחון וטיפול בבעיות למידה, קשב וריכוז. לדבריהם, אין כיום בארץ הסמכה או אכיפה והתחום למעשה פרוץ לגמרי. משרד החינוך: נקים ועדה בנושא

"שוק הטיפול בליקויי למידה בארץ פרוץ לחלוטין ואינו נתון לפיקוח". כך טוענים חברי עמותת גל העוסקת באבחון וטיפול בילדים הסובלים מליקויי למידה ובעיות של קשב וריכוז בכנס שנערך אתמול (ג') בתל-אביב.

 

"יש הרבה מטפלים שרלטנים שמטפלים בילדים עם ליקויי למידה ורק מחריפים את מצבם", טוענים בעמותה, ודורשים להסדיר חקיקה שתקבע כי מטפל יהיה רק מי שלמד והוסמך לכך כמו כל רופא, פסיכולוג ומהנדס.

 

אתמול התקיים הכינוס הארצי של עמותת גל העוסקת באבחון וטיפול בילדים הסובלים מליקויי למידה ובעיות של קשב וריכוז. ד"ר אורן לם, מרצה בכיר בחוג לליקוי למידה באוניבריסטת חיפה ויו"ר עמותת גל, אמר היום ל-ynet כי למעשה היום כל אחד יכול להכריז על עצמו כמטפל בליקויי למידה. השוק פרוץ לחלוטין".

 

"בתחום הזה אין נורמות ואין מדיניות" אומר לם. "כל מטפל מטפל בשיטה שלו ולפעמים מדובר בטיפולים אבסורדים. יש הרבה שהם שרלטנים אשר מטפלים תוך פגיעה במטופלים עד כדי פגיעות בלתי הפיכות. ישנם מקרים של מטופלים אותם אפשר היה להציל אבל לאחר טיפולים פרטים מצבם החמיר יותר". 

 

העמותה כאמור מציעה לחוקק חוק שיאפשר למטפלים לטפל באנשים רק לאחר שלמדו אבחון וטיפול במוסדות להשכלה גבוהה וקיבלו תואר שני ועברו התמחות כנדרש. "מטפל בליקויי למידה צריך לקבל תעודה ורשיון מהמדינה כדי לעסוק במקצוע הזה. כמו שנהוג אצל רופאים, פסיכולגים ומהנדסים. אם לא יחוקק חוק בנושא הדבר יוביל לאנרכיה במקצוע הזה."

 

הפסיכולוגים לא למדו להתמודד

 

רכישת המקצוע של מטפל בליקויי למידה אפשרית היום רק באוניברסיטת חיפה, שם נפתח חוג למקצוע הזה ובאונבריסיטה הפתוחה שם ניתן ללמוד תואר ראשון במקצוע.

 

"מוסדות אחרים אינם ממהרים לפתוח חוגים כאלה וגם לסטודנטים אין מניע ללמוד את המקצוע הזה מכיוון שבמילא אפשר לעבוד בתחום הזה בלי לרכוש השכלה" אומר לם.

 

"משרד החינוך מפעיל פסיכולוגים חינוכים במוסדות החינוך אבל הם לא למדו כיצד להתמודד עם ליקויי למידה, משרד החינוך מסיבותיו איתו אינו ממהר לפעול בנושא ולנסות להוביל חקיקה. המצב שנוצר הוא שכל הצד המקצועי לא מתפתח.

 

משרד החינוך: מודעים לגידול

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מודע לגידול משמעותי שחל במספר התלמידים לקויי הלמידה (גידול שחל משנת תש"ס), ולאור זאת מקים ועדות מחוזיות, אשר תבחנה את ההמלצות המופיעות באבחונים שנערכים על ידי מאבחנים חיצוניים."

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השוק פרוץ לחלוטין (אילוסטרציה)
"אין נורמות ואין מדיניות" (אילוסטרציה)
מומלצים