ג'יימס ריצ'רדסון זכתה במכרז הקוסמטיקה בנתב"ג
הציעה מעל 1.2 מיליארד דולר וגברה על סקאל שהציעה מחיר נמוך בכ-500 אלף דולר בלבד מזה שהציעה ג'יימס ריצ'רדסון
חברת ג'יימס ריצ'רדסון זכתה במכרז להפעלת חנויות הקוסמטיקה בטרמינל החדש בנתב"ג 2000. ג'יימס ריצ'רדסון תשלם לרשות שדות התעופה למעלה מ-1.2 מיליארד דולר בעבור הזיכיון למשך 10 שנים. ל-ynet נודע, כי ההצעה של ריצ'רדסון הייתה גבוהה מזו של חברת סקאל בכ-500 אלף דולר בלבד. רשות שדות התעופה מסרה, כי הצעתה של ג'יימס ריצ'רדסון הייתה גבוהה בלמעלה מ- 20 מיליון דולר מהמחיר אותו דרשה רש"ת כסכום מינימום להפעלת החנויות, שעמד על סך של 68 מיליון דולר לשנה.
סקאל טענה בבית המשפט כי המכרז "נתפר" על ידי רשות שדות התעופה למידותיה של ג'יימס ריצ'רדסון, אך בית המשפט דחה את הטענה. היום מסרה סקאל בתגובה: "איננו מופתעים מתוצאות המכרז. אנו בטוחים שהצדק יצא לאור".
מכרז הקוסמטיקה הוא היוקרתי ביותר בדיוטי פרי. היקף המכירות של מוצרי הקוסמטיקה והמשקאות בנתב"ג נאמד במאות מיליוני דולרים בשנה והוא נחשב לענף המכירות הרווחי ביותר של הדיוטי פרי בארץ ובעולם.
מנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון, אבי בן חור, אמר: "אנו שמחים וגאים בזכייתה של חברת ג'יימס ריצ'רדסון במכרז להפעלת חנויות דיוטי פרי לקוסמטיקה 2000. מדובר במכרז הגדול ביותר שנערך אי פעם בתולדות מדינת ישראל ואני סמוך ובטוח שנמשיך להפעיל את החנויות בהצלחה, זאת במסגרת האסטרטגיה של חברת ריצ'רדסון להתמקד בתחום הפעלת חנויות דיוטי פרי בארץ ובחו"ל".
בחודשיים האחרונים מסתמנת מגמת שיפור בתנועת התיירות בעולם. ביוני ויולי הייתה עלייה של כ-10% במספר הנוסעים בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. ברש"ת צופים עלייה נוספת בתנועת הנוסעים בתקופת החגים. כיום מדובר על היקף מכירות שנע בין 85 ל-90 דולר לנוסע.
ג'יימס ריצ'רדסון מפעילה 8 חנויות בשדה התעופה בנתב"ג, מחסנים לאספקת צידה לכוחות או"ם ולדיפלומטים, בחיפה ובאשדוד. בנוסף, מפעילה החברה חנות דיוטי פרי בשדה תעופה חיפה וחנויות דיוטי פרי באוניות נוסעים ובמטוסים של חברת ישראייר.