שתף קטע נבחר

 

נייקי: "פרסומת הפיגוע" מזויפת

ביומיים האחרונים מופצת ברשת הישראלית תמונה, לכאורה פרסומת של חברת נייקי שעושה שימוש ציני בפיגועים כדי לקדם את מכירות מוצריה

בימים האחרונים מופצת באינטרנט תמונה, לכאורה מתוך פרסומת חדשה של חברת נייקי, שעושה שימוש ציני בפיגועים כדי לקדם את מכירותיה. בתמונה, המופצת באמצעות הדואר האלקטרוני והפורומים, נראית נעל ספורט מתוצרת החברה, וברקע אנשי זק"א האוספים חלקי גופות לאחר פיגוע. בתחתית התמונה מופיע הסלוגן: "ייתכן שלא תשרדו את הפיצוץ, אך הנעלים שלכם יינצלו" לצד הלוגו של נייקי.

 

התמונה עוררה זעם וזעזוע בקרב גולשים רבים, שחלקם אף פנו ל"נייקי ישראל" בתלונות. גולשים שפנו בעניין ל-ynet כתבו תגובות חריפות והביעו שאט נפש. "פשוט מזעזע. זרקתי ישר את הנעליים והחולצות לפח", כתב לנו אחד מהם. תגובות אלה ודומות להן מעידות כי המודעה אינה משרתת את האינטרסים של "נייקי".

 

על פי שיחה עם "נייקי ישראל", הנציגה המקומית של יצרנית ציוד הספורט העולמית, מתברר כי אכן, אין כל קשר בין החברה ל'מודעה'. "לא הפצנו את התמונה ואין לנו שליטה על הפצתה", נמסר לנו מלשכת המנכ"ל, "ביומיים האחרונים אנחנו מוצפים בטלפונים בעניין הזה. נראה שמישהו חמד לו לצון בטעם רע מאוד". נייקי ישראל חוקרת בימים אלה את הנושא ומנסה לאתר את מפיץ התמונה, שזהותו אינה ידועה. 

 

לא מן הנמנע, כי המודעה המפוברקת נוצרה על ידי גולש המעוניין להזיק לחברה או לחילופין, מדובר בהומור שחור על חשבון קורבנות הפיגועים. אף אחת מהאפשרויות אינה מעוררת אהדה רבה למפיץ, אך ניסיון העבר מוכיח כי אם הסווה היטב את זהותו, קשה מאוד לאתר אותה. תוכנות גרפיות ביתיות, חלקן ניתנות להורדה חינם מהרשת, מאפשרים לכל גולש השולט בטכניקות בסיסיות ליצור מודעת פרסום מזויפת. 

 

הדיווח הראשוני התקבל באמצעות הדואר האדום
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפרסומת המזויפת. טרם אותר המפיץ
מומלצים