שתף קטע נבחר
 

הקליאו בעקבות גורדיני

יצרנית הרכב הצרפתית רנו הציגה גרסה מיוחדת לקליאו ספורט 182 - הלובשת מדי גורדיני בכחול ולבן, לרגל 40 שנה ל-8 הכי נחשקת

לפני 40 שנה, בראלי של טור דה קורס (Tour de Course), התייצבה לראשונה רנו 8 גורדיני בקו הזינוק, מצוידת במנוע 1,255 סמ"ק ו-95 כ"ס. מכאן הכל כבר היסטוריה. הגורדיני, שנקראה על שם אחד מאשפי המנועים והשיפורים של רנו - אמדי גורדיני, צבועה בכחול וצמד פסים לבנים, זכתה במירוץ, והפכה בדברי ימי רנו לאגדה מוטורית הזכורה לטובה עד היום.

 

במיוחד בבריטניה

 

כעת, עם השקת הקליאו ספורט 182, מכונית שנהנית מהספק כמעט כפול וביצועים טובים משמעותית, חוגגת רנו 40 שנה לאגדה המוטורית. כפי שניתן לראות בתמונות, זכתה הקליאו בצביעה כמו הגורדיני של אז, עם צמד פסים לבנים לאורך המרכב ששוברים את הצבע הכחול השולט.

 

הגרסה המעניינת תמכר בבריטניה, ולא במקרה - השם גורדיני זכור שם יותר מבכל מקום אחר, משום שגם ה-5 טורבו (שכונתה בצרפת אלפין) נמכרה תחת שם זה בבריטניה.

 

המחשה קלה להבדלים הגדולים ביכולת ובטכנולוגיה שחלו ב- 40 השנים, מספק המפרט הטכני של שתי המכוניות. הגורדיני נחשבה אז למכונית ראלי בעלת ביצועים משופרים באופן מהותי ורשמה 12.3 שניות בזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש. זה אכן מרשים לעומת 8 רגילה, שהמנוע ששכן באחוריה סיפק 48 כ"ס והביא אותה ב-22.3 שניות לקו המאה. אבל היום זה נחשב לביצועים פושרים, כאשר קליאו ספורט סדרתית עם 182 כ"ס, זקוקה ל-7.1 שניות בלבד להאיץ ל-100 קמ"ש, ומגיעה למהירות מרבית של 222 קמ"ש.

 

אבל הקליאו המודרנית והמהוקצעת לא תוכל לקחת מה-8 גורדיני המיוחדת את הקסם של פעם, ואת הילת המירוצים הגדולה של שנות ה-60. זו ששמורה היטב בארון הגביעים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו קליאו ספורט 182
חוגגת 40 ל-8 גורדיני (מימין)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים