שתף קטע נבחר

 

שימוש הוגן

השבוע: JDate גובה תשלום, וואלה חוסמת יותר מדי הודעות, שמיר מחליפה מחשבים פגומים, נטאקשן מתקנת טעויות שעלולות לעלות כסף ועוד

1. JDate גובה

 

אתר ההיכרויות JDate.co.il, שלפני מספר חודשים התמזג עם אתר ההיכרויות קופידון, התחיל היום (ה') לגבות תשלום על שימוש בשירותיו. חשוב לציין כי לא כל השירותים באתר יסגרו למנויים בלבד, אלא רק פעולות של פניה יזומה לגולש באתר. "עד היום,  התקשורת בין גולשים בארץ היתה בחינם", אומר אלדד בן תורה, מ-JDate,  "מי שרצה לתקשר עם אנשים מחו"ל נאלץ לשלם, מהיום יגבה תשלום גם על פניות לגולשים מהארץ".  

 

חלק מהפעילויות באתר, כמו איתור בני זוג פוטנציאלייים וקבלת פניות, יהיו זמינות גם ללא תשלום, כאשר כרגע טרם התקבלה החלטה בחברה אם גם על שירותים אלה יגבה תשלום, כפי שנוהג האתר האמריקני של Jdate. "בחודשים הקרובים התשלום יהיה רק על פניות יזומות לגולשים אחרים", אומר בן תורה. דמי המנוי עומדים על 120 שקל לחודש או 300 שקל לשלושה חודשים.

 

2. וואלה מסננת

 

כפי שהדגשנו בעבר, המלחמה בדואר זבל חיונית בכל החזיתות: המשפטית, החוקתית, הטכנולוגית, ההסברתית ועוד. עם זאת, לעיתים אכיפה מחמירה עלולה להוביל לתוצאות בלתי רצויות. הדוגמה הבאה ממחישה זאת היטב. 

 

מנויים של שירות הדואר האלקטרוני המקוון של וואלה, כמו גם גולשים ששלחו אליהם דואר, התפלאו לגלות בימים האחרונים כי "שירות סינון וירוסים" חינמי סורק את ההודעות שלהם, והנזק שהוא גורם רב מהתועלת.

 

מסתבר, כי במסגרת ניסיונות החברה לעצור את מתקפות הווירוסים האחרונות, הוחלט לחסום הודעות דואר שמכילות בשורת הנושא מילים כגון "Hi, Hello, Question, Thanks!, Letter, Details", ואחרות, המאפיינות את הווירוסים האחרונים. גולש שישלח הודעה הנפתחת במילים Hi או Hello או יעז להזכיר אחת מן המילים "האסורות" האחרות, יקבל תגובה אוטומטית מהשרת המודיעה לו כי ההודעה הוחזרה, ביחד עם עלבון: "SPAMMER GO AWAY!!" (זבלן, לך מכאן).

 

מספר גולשים שפנו ל-ynet בעניין, קיבלו ממחלקת התמיכה של וואלה את ההסבר הבא: "כדי להלחם בהתקפה של וירוס שרץ ברשת לאחרונה, נאלצנו לחסום מיילים המכילים את ההודעות האלה בשורת הנושא..".  

 

יש להדגיש, כי השימוש במילים המפורטות בהודעה אינו שמור אך ורק לשולחי וירוסים מרושעים, אלא לגולשים רבים שהאנגלית שגורה בפיהם. פנינו לחברה בכדי לברר מדוע הוחלט לנקוט בחסימה כה גורפת ואגרסיבית, והאם מדובר בחסימה זמנית או קבועה. 

 

תגובת וואלה

 

ארז פילוסוף, המשנה למנכ"ל וואלה!, מסר כי בעקבות גל מתקפות הוירוסים האחרונות, וואלה! הטמיעה לאחרונה מערכת סינון מכתבים

חשודים, אשר תגביר את ההגנה על גולשי וואלה! ותקטין את החסימה של האימיילים החוקיים. לפי הסטטיסטיקות בוואלה!, אחוז הטעויות היה כמעט אפסי לעומת מאות אלפי הודעות נגועות שנחסמו בהצלחה.

 

3. הספאם ממשיך לזרום

 

למרות ההבטחות, המחאות והעלת הנושא לסדר היום - דואר הזבל ממשיך לזרום. לפני כחודש פנה אלינו גולש בתלונה על זבלנים המפיצים את מרכולתם באמצעות שרתיה של חברת 013 ברק. אז נמסר לנו מהחברה כי היא מנהיגה מדיניות תקיפה בכל הנוגע לטיפול בשולחי דואר זבל, במסגרתה מנותק חשבונו של הזבלן.

 

כעת נראה כי הזבלנים אולי מנותקים, אך זה לא מה שיגרום להם להפסיק. הגולש ש. התלונן כי הוא ממשיך לקבל ספאם מחברת אובייקטיבי, זאת, למרות שפנה כבר מספר פעמים ל-013 ברק, שמשרתיה נשלח המטרד. לדבריו, כל פניותיו המקוונות למחלקת ה-Abuse של החברה לא רק נותרו נטולות מענה, אלא כנראה לא טופלו. דואר הזבל ממשיך להישלח באמצעות שם משתמש ב-013 ברק.

 

לדברי יגאל ברקת, מנהל מוצרים ואינטרנט עסקי בחברה, "אובייקטיבי" את הפצת דואר הזבל דרך חשבון לקוח פרטי שאינו מזוהה כ"אובייטקיבי". כמובן שבמקרה כזה אין לנו יכולת לדעת שמאחורי הלקוח התמים לכאורה, מסתתר מפיץ דואר זבל. לאחר שקיבלנו תלונות גולשים על שליחת דואר זבל באמצעות החשבון, חסמנו את הלקוח באופן מיידי בגישה לאינטרנט ולדואר אלקטרוני ואף ביטלנו את המנוי". ברקת חוזר וקורא ללקוחות שנפגעו מדואר הזבל, לפנות לחברה באופן ישיר, על מנת שהנושא יטופל באופן מיידי.

 

013 לא לבד

 

013 ברק אינה היחידה. חברת יושרה, זבלנית חרוצה וותיקה, למשל, עושה שימוש בשרתיה של 012.net כדי להטריד רבים ללא הפסקה. 

 

על פי תגובת החברה, "בתחילת החודש חוברה לשירותי האינטרנט של 012.net לקוחה חדשה. לאחר יומיים, נודע לנו כי הלקוחה מעבירה באמצעותינו ספאם - הלוח האינטרנטי. עוד באותו היום, בוטלה הלקוחה.אנו נלחמים בבעיית הספאם המתפשטת ומחמירה בעזרת צוות ה-abuse, ואיננו מאפשרים הוצאת ספאם דרכנו. כל תלונה שמגיעה לצוות ה-abuse נבדקת ומטופלת עד תום, וכאשר מתברר כי לקוחות מוציאים דרכנו בספאם - הם מנותקים".

 

4. שמיר מניידת

 

רשת "שמיר מחשבים", שהשבוע דווח כי נקלעה לקשיים כספיים, מוכרת מחשבים ניידים מתוצרת חברת IPC, בהם הותקנו כרטיסי מסך שאינם חלק אינטגרלי מלוח האם. הגולש נ., שרכש אחד מהמחשבים הללו וחווה תקלות וכשלים בהפעלתו, פנה לחברה בבקשה לתיקון המחשב. לטענתו, המוכר בחנות אף הודה בפניו כי אכן מדובר בדגם פגום.

 

נ. סיפר כי לאחר שפנה לחברה, וזו לא הצליחה לתקן את המחשב המדובר, מסרה לו החברה מחשב חלופי של חברת IPC, שבו, כך הוא טוען, חסרים מספר חלקים משמעותיים פנימיים. איציק טוביאנה, מנהל שירות לקוחות ב"שמיר מחשבים", טען בתחילה כי מדובר בהמצאה, הכחיש את הנאמר וטען כי בהתחשב בעובדה שמאז 2000 נמכרו בין 1,000 ל-1,500 מחשבי IPC ברשת - כמה עשרות תקלות הן עניין זניח. "תקלות תמיד קורות, גם במותגים הכי גדולים", טען.

 

אולם במהלך השיחה, הסכים טוביאנה להודות כי הרשת אכן מכרה דגם מסוים של מחשבי IPC, שמספרו 8640, שחלק מהלקוחות שרכשו אותו סבלו מתקלות ובעיות שונות, שנבעו מכרטיס המסך. לדבריו, בעקבות הגילוי הוחלט להחליף את כל המחשבים הפגומים בסידרה, בסביבות 15-20 מחשבים, "על חשבון החברה". "פיצינו את הלקוחות במחשבים ניידים חדשים עם מסך 15 אינץ' וזכרון מסוג DDR, במקום המחשבים שהיו להם, שהיו מצוידים במסכי 14 אינץ' ובזכרון SDRAM האיטי יותר", הוא אומר, "נוסף על כך, הארכנו להם את תקופת האחריות. בשורה התחתונה, לקוח שיש לו בעיה עם מוצרים שלנו, צריך לפנות אלינו ולא ל-ynet".

 

5. נטאקשן מובילה

 

הגולש ג. התלונן כי כאשר ביקש לרכוש מערכת ישיבה באתר נטאקשן , אתר המכירות הפומביות של נטוויז'ן, נתקל בתופעה מוזרה במיוחד. בתחתית דף המכירה נכתב כי "לקוח המעוניין בהובלה עצמית, יחוייב רק ב-190 ש"ח דמי הובלה".

 

מהחברה נמסר לנו כי "ספקיה השונים של נטאקשן אינם גובים דמי משלוח בעבור מוצר שנאסף על ידי הלקוח מנקודת האיסוף כפי שמופיע באתר. לא ידוע לנו על מקרה שבו נאספו הפריטים על ידי הלקוח, והוא חויב. אם יובא לידיעתנו מקרים כדלקמן נשמח לטפל

בכל מקרה לגופו. במכירה המדוברת נפלה טעות, ולאור פנייתכם תוקנה".

 

6. סלקום מתערבת

 

גולש, שהבחין בבדף הבית של אתר ה-WAP של סלקום בקישור ל-"משחק ההתערבויות", בו מוזמנים הגולשים להתערב על כסף, התלונן בפנינו כי החברה אינה חוסמת את השירות בפני קטינים, וכל גולש עם גישה לאתר הסלולרי, יכול להיכנס ולהפסיד שם מאות שקלים. הגבייה מתבצעת על ידי חברת סלקום, שבתמורה לפעולת התיווך שלה גובה 15% מסך הכסף עליו התבצע ההימור, זאת, באמצעות קיזוז או הוספת סכום ההפסד/זכיה לחשבון הסלולרי החודשי.

 

פנינו לחברה ושאלנו מדוע אין אזהרה לגבי אופי המשחק, עבור ילדים או גולשים שלא לגמרי הבינו במה מדובר? מהחברה נמסר, כי מדובר במשחק המבוסס על שאלות ידע ולכן אינו משחק מזל או הימורים. משחק דומה קיים כבר למעלה משנה בחברות פרטנר ופלאפון.  

 

לדברי החברה, "הלקוח מיודע שלוש פעמים כי בחר במשחק על כסף, וכי בנוסף לכל ההודעות, סלקום מגבילה את סכום ההפסד לעד 250 שקל בחודש, בעוד הרווח ללקוח עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים. לקוח המעוניין לחסום את האפשרות לשחק על כסף, ובמקום זה לשחק על נקודות בלבד, יכול לעשות זאת באמצעות חיוג לכוכבית 320".

  

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה שלכם ל- computers@y-i.co.il.

 

ביומן הרשת שלנו כבר ביקרתם? היכנסו לקטעי קישור ותהיו בעניינים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים