הרשות השנייה תאשר מראש פרסומות עם מסרים בוטים
מועצת הרשות החליטה, כי כל פרסומת עם מסר אלים, מיני או גזעני תעבור קודם את אישורה ורק אחר כך תועבר לאישור הזכיינית. כיום הזכיינית היא שמחליטה אם הפרסומת ראויה לשידור
בעקבות המסרים הבוטים והאלימים בפרסומות, שצברו באחרונה תאוצה, החליטה מועצת הרשות השנייה כי אישור מראש של פרסומות עם מסרים מיניים, אלימים וגזעניים יובאו תחילה לאישורה ובשלב שני יעברו לאישור הזכייניות. ההחלטה תהיה תקפה למשך 4 חודשים ולאחר תקופה זו תבחן מחדש שיטת אישור הפרסומות. מה שקורה כיום הוא שהזכיינית (רשת, קשת או טלעד), היא זו שמחליטה אם הפרסומת ראויה, כאשר הרשות השנייה מתערבת רק לאחר שהיא כבר משודרת.
ההחלטה באה בעקבות הידרדרות סגנונית של הפרסומות והתעצמות מסרים מיניים ואלימים בפרסום. החלטה זו תאפשר לרשות בקרה צמודה יותר על תכני התשדירים ותעזור לה למנוע הידרדרות נוספת במסרים הפרסומיים.
מנשה סמירה, יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמר, כי הרשות רואה בחומרה את ההסלמה שחלה בפרסומות. "לאחרונה, למרות הידברות עם המפרסמים, שוב חלה הידרדרות והסלמה במסרים פוגעניים שבתשדירים, ולכן הנחנו את הרשות לבחון ולאשר מראש את כל התשדירים המשובצים בטלוויזיה הנוגעים במסרים מיניים, אלימים וגזעניים, על מנת לשרטט גבולות ברורים יותר לפגיעה בטעם הטוב וברגשות הציבור", אמר סמירה.
בחודשים האחרונים פנה גם יו"ר דירקטוריון חדשות 10 במכתב למנכ"ל הרשות השנייה בו התריע על "המגמה המדאיגה של וולגריות הן בתכנים המשודרים והן בפרסומות".
לוי ובר זוהר. פרסומת שנפסלה לאחרונה
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים