יאהו! מציגה: תיבת דואר בנפח 100 מגה בייט
משתמשים חינמיים ייהנו מעתה מתיבת דואר בנפח 100 מגה בייט, לעומת ארבעה עד שישה מגה בייט עד היום, ומנויים משלמים יקבלו תיבות דואר של שני גיגה בייט
יאהו! הכריזה על הרחבה משמעותית של נפח התיבות בשירות הדואר המקוון Yahoo! Mail, הן עבור הגולשים שמשתמשים בשירות החינם והן עבור המנויים המשלמים. משתמשים חינמיים ייהנו מעתה מתיבת דואר בנפח 100 מגה בייט (לעומת ארבעה עד שישה מגה בייט עד היום) ומנויים משלמים יקבלו תיבות דואר של שני גיגה בייט. יאהו! מבצעת את שדרוג השירות בהדרגה, כך שייתכן כי התיבה המורחבת עדיין לא נגישה לחלק מהמשתמשים.
המהלך האחרון של החברה מתבצע בעקבות הכרזת גוגל מחודש אפריל על שירות הדואר המקוון Gmail, שיושק בקרוב ויציע לכל גולש תיבת דואר בנפח גיגה בייט אחד. יאהו! מקווה כי הרחבת נפח התיבה תמנע מרוב משתמשיה לנטוש את השירות שלה לטובת Gmail, על אף שמדובר בעשירית מנפח התיבה שתציע גוגל. יאהו! מציעה יתרונות נוספים לגולשיה שאין לגוגל בשלב זה, בהם שירות אלבומי תמונות מקוון ומסרים מידיים. נוסף על כך, מנגנוני האנטי ספאם האיכותיים של החברה מאפשרים למשתמשים ליהנות מתיבות נקיות מדואר זבל, בעוד הטיפול של גוגל בדואר זבל עדיין טעון הוכחה.
תיבות הדואר המורחבות עדיין אינן זמינות עבור משתמשי יאהו! בכל העולם. החברה מתכוונת לשדרג את שירות הדואר בהדרגה, במסגרת תהליך שמתחיל היום ויסתיים בסוף השנה. בדיקה בכמה חשבונות דואר ביאהו! גילתה כי התיבה המשודרגת, בנפח 100 מגה בייט, כבר מוצגת.
במקביל, יאהו! מפשטת את שירות הפרימיום הקרוי Yahoo Mail Plus. כל מנויי השירות ישלמו מעתה 19.99 דולר בשנה עבור שני גיגה בייט, לעומת 30 דולר עבור 25 מגה בייט, 40 דולר עבור 50 מגה בייט ו-60 דולר עבור 100 מגה בייט. שירות הפרימיום יכלול מעתה את כל התכונות המתקדמות, בהן שליפת דואר מחשבונות POP3, והתשלום עבור תכונות אלה לא ייגבה עוד בנפרד.
ממשק משתמש משופר
נוסף על הרחבת התיבה, יאהו! תציע למשתמשים ממשק משתמש משופר ודינמי, הגדלת הגודל המרבי עבור הודעה בודדת משלושה מגה בייט ל-10 מגה בייט, שיפור במנגנון החיפוש המאפשר למשתמשים לבצע חיפוש על פי מילות מפתח, והסרת הפרסומות מהשירות בתשלום למעט פרסום עצמי של יאהו! (המודעות ימשיכו להופיע בשירות החינמי). בניגוד ל-Gmail, יאהו! לא תבצע סריקה אוטומטית של הודעות הדואר האלקטרוני של משתמשי השירות הבסיסי ולא תשלב בהם פרסומות בהקשר לתוכן ההודעה.
הכרזת גוגל על Gmail יצרה גל הדף בתחום שירותי הדואר המקוון. החברות המובילות בשוק, בהן יאהו! ומיקרוסופט, התבססו עד כה על הכנסות משירותי פרימיום, שהתקבלו בעיקר מגולשים שביקשו ליהנות מתיבה מוגדלת. במידה רבה, Gmail שמט את השטיח מתחת לשירותים האלה. למרות זאת, ההכרזה האחרונה של יאהו! מעידה כי החברה טרם התייאשה מהניסיון לגבות כסף על דואר אלקטרוני, והיא מנסה להתמודד עם גוגל באמצעות תיבות בנפח שני גיגה בייט - פי שניים מהתיבה של Gmail. עם זאת, גם תיבה בנפח גיגה בייט אחד מספקת את הצרכים של חלק גדול מהמשתמשים בשירותי הדואר המקוון, כך שקשה לראות כיצד משתמשים חדשים יתפתו לשלם עבור תוספת של גיגה בייט נוסף. אפשר להעריך כי יאהו! מבקשת בעיקר לשמר את המנויים המשלמים שלה כעת.