מיקרוסופט: צמצום של 60% בכמות הספאם בהוטמייל
ענקית התוכנה הודיעה כי טכנולוגיית אנטי ספאם בתוכנת אאוטלוק, שרתי Exchange וכן בשירות דואר הרשת הוטמייל
מיקרוסופט מצהירה כי המאבק הארוך שהיא מנהלת נגד שולחי דואר הזבל מתחיל לשאת פירות. על פי בריאן ארבוגאסט, סגן נשיא במיקרוסופט, טכנולוגיות האנטי הספאם של החברה המשולבות בתוכנת אאוטלוק, שרתי Exchange ובשירות הדואר הוטמייל מציגות תוצאות מעודדות.
"במהלך ששת החודשים האחרונים, הצלחנו להפחית את הודעות הספאם שמגיעות לתיבות משתמשי הוטמייל ב-60%", ציין בריאן ארבוגאסט, סגן נשיא לענייני תקשורת במיקרוסופט, במסמך רשמי שפורסם באתר החברה.
מיקרוסופט משתמשת באמצעים שונים במטרה לצמצם את נפח דואר הזבל שנשלח או מתקבל בשירות הדואר המקוון הפופולרי בעולם. בין השאר, מיקרוסופט הגבילה את כמות ההודעות המרבית שכל משתמש בשירות רשאי לשלוח בו זמנית, במטרה למנוע מזבלנים לפעול באופן מסיבי באמצעות השירות.
בסוף 2002 חתמה מיקרוסופט על הסכם עם חברת האנטי ספאם "ברייטמייל" (Brightmail), לפיו הפתרון הטכנולוגי של החברה יותקן בשערי שרתי הדואר של הוטמייל, והחל מ-2003 החלה לסנן את הודעות דואר הזבל לפני הגיען לתיבות הדואר האלקטרוני של המשתמשים.
רשימה שחורה ואמצעים טכנולוגיים
הטכנולוגיה של "ברייטמייל", אשר משולבת בשרתים של EarthLink, AT&T WorldNet וספקי אינטרנט נוספים, כוללת "רשימה שחורה" של מפיצי דואר זבל, ואמצעים טכנולוגיים שחוסמים קבלת הודעות דואר מכתובות ב"רשימה השחורה". כדי לשפר את איכות החסימה, החברה מנהלת 200 מיליון חשבונות דואר אלקטרוני שמשמשים למטרה הבלבדית של פיתיונות לדואר זבל. בכל פעם שמתקבל דואר זבל בכתובות אלה, הן נחסמות ומועברות למסד הנתונים של "הרשימה השחורה".
מיקרוסופט משתמשת במסננים בייסיאניים כדי לסרוק את ההודעות המתקבלות בשרת Exchange אצל ארגונים, בתוכנת אאוטלוק עבור משתמשים פרטיים ובתיבות הדואר של משתמשי הוטמייל, ולסנן את הודעות הזבל לתיקייה נפרדת. על אף הצלחה מסוימת, ספאמרים לומדים בהדרגה כיצד לעקוף גם את המגבלות האלה.
כמו כן, מיקרוסופט הודיעה בחודש מאי, 2004 על אימוץ וכנת סינון הספאם של חברת IronPort, העושה שימוש ב"רשימות לבנות", בהן מפורטים משווקים המורשים לשלוח דואר, בכדי לסנן דואר זבל. שירות Bonded Sender של IronPort מבטיח למשווקים שיפקידו ערובה כספית, וכן יסכימו לשמור על כמה קווים מנחים וכללים של החברה, כי הודעותיהם יגיעו בכל מקרה לתיבות הגולשים.
המשווקים שייכללו ברשימה מחויבים בין השאר להוכיח כי בעבר שלחו פרסום מבוסס דואר אלקטרוני באופן אחראי, וכן הם חייבים לספק לנמענים דרך קלה ופשוטה להסיר את שמם מרשימת התפוצה. מי שיפר את הכללים, יאבד את הערבות שהפקיד, בסך של עד 20,000 דולר. ההסכם החדש עורר ביקורת ברשת, כאשר חלק מהמשתמשים טענו כי מיקרוסופט מכשירה את דואר הזבל, שימשיך להטריד את הגולשים, הפעם ברשיון. 170 מיליון גולשים מחזיקים בחשבון דואר בהוטמייל, שירות הדואר האלקטרוני הפופולרי בעולם.
על פי חברת האנטי ספאם הישראלית "קומטאץ'", דואר הזבל הקיף כ-69 אחוז מכלל תעבורת הדואר האלקטרוני בחודש מאי. Yahoo.com הוא הדומיין המועדף על שולחי דואר זבל, על פי הדו"ח. 6.46 אחוז מהודעות הדואר שנשלחו בחודש מאי השתמשו בכתובות של Yahoo.com, על פי הדו"ח. דומיינים נוספים שחביבים על ספאמרים הם Hotmail.com ו-MSN.com, שהופיעו במקום השני והשלישי לאחר יאהו!, בהתאמה.