"לפי ההלכה, עמיר וטרימבובלר לא נשואים"
הלילה דווח כי הרב נסים קרליץ חיתן, באמצעות שליח, את רוצח רה"מ עם לריסה טרימבובלר. ראש לשכתו מבהיר: "מעולם לא נשאלנו על עמיר. ובכל מקרה קידושי שליח לא תופסים בבית דין רבני". וגם בשב"ס מנדבים פרשנות הלכתית: חתונת עמיר בספק כי לא היו עדים
"הרב קרליץ לא נשאל מעולם על יגאל עמיר או על סיטואציה שקשורה אליו. לא על אדם שיושב בכלא או דברים כאלה", כך הבהיר היום (ו') ל-ynet שי קרליץ, נכדו וראש לשכתו של הרב נסים קרליץ.
הלילה דווח כי הרב נסים קרליץ, אב בית הדין הרבני של בני ברק הוא שאישר את נישואי יגאל עמיר עם לריסה טרימבובלר ברבנות בהרצליה.
תחת אפם של סוהרי השב"ס, הגיע לפני מספר שבועות אביו של יגאל עמיר, שלמה, לתאו בכלא המצוי תחת מעקב 24 שעות ביממה. הוא חזר עם טבעת וכתב כתובה, והעבירם לכלה המיועדת טרימבובלר. כאשר קיבלה הכלה לידיה את הכתובה, והאב קידש אותה בשמו של עמיר, נכחו במקום שני עדים ורב. וכך, לפי מקורבי בני הזוג, הפכו השניים נשואים.
לדברי ראש לשכתו של הרב קרליץ, "במקרה מסוג זה של קידוש באמצעות שליח מדובר באירוסין ולא בנישואין. לכן - האישה נחשבת אשת איש. היא לא יכולה להתחתן עם אדם אחר, אלא אם כן היא מקבלת גט. בני הזוג לא נחשבים נשואים בבית דין רבני. הם מאורסים, אך לא נשואים".
לדבריו, "לרב פונים מאות אנשים ביום בשאלות הלכתיות והתייעצויות, והוא עונה לכל שואל. ייתכן שהוא נשאל שאלה עקרונית, על קידוש אישה באמצעות שליח. זו הלכה מפורשת, שהתשובה עליה ברורה - אפשר לקדש אישה באמצעות שליח. אבל הרב מעולם לא נשאל על אדם מסויים או מקרה מסויים".
"זו לא הייתה חתונה, אלה היו קידושין", הסבירה טרימבובלר בשיחה עם ynet. "מבחינה הלכתית אני אשת איש, קיבלנו היתר הלכתי לכך. האקט של קידושין דרך שליח מוכר בהלכה. כעת, מבחינה הלכתית, אני אשת איש".
"למעשה, שקלנו את האפשרות הזאת מההתחלה", שיחזרה טרימבובלר. "במהלך החודשים האחרונים שוב שמעתי על האופציה הזאת. ברור שעדיף לעשות את זה בצורה נורמלית. אם היינו מקבלים אישור לחופה, זה היה עדיף. המאבק הזה נמשך כבר שמונה חודשים מיום הפרסום, ואין התקדמות".
הכלה טוענת בתוקף שלא הייתה במעשה כל הפרה של נהלי השב"ס: "לשליח היה אישור לבקר את יגאל". היא גם משוכנעת שהעובדה שכבר נישאה לעמיר לא תפגע בדיונים המשפטיים, "שהם ממילא מתמקדים בסוגיית ההתייחדות".
משירות בתי הסוהר נמסר כי ישנו ספק חיתון לגבי נישואיו של יגאל עמיר, זאת מאחר שלא היו שני עדים כשרים המחויבים על פי ההלכה להיות נוכחים גם בעת מסירת השליחות. בבדיקה שנערכה בשירות בתי הסוהר עלה כי בתקופה האחרונה לא ביקרו את עמיר שני גברים באותו הזמן, ולכן לא ייתכן שהיו שני עדים במעמד.
עוד נמסר כי הסוגיות ההלכתיות והמשפטיות הנוגעות לחיתונו של עמיר נבחנות.