דברו עם התינוק גם באנגלית
חוקרים מאוניברסיטת לונדון מצאו כי רכישת שתי שפות בילדות מתבטאת ביותר חומר אפור באזור השפה במוח
דו-לשוניות מפתחת את האנטומיה של המוח, כך מצאו חוקרים מאוניברסיטת לונדון, במסגרת מחקר שניסה לבדוק מדוע ילדים קולטים, שומעים ומדברים טוב יותר שפה שנייה מאשר מבוגרים. החוקרים מצאו כי אצל אנשים שדוברים שתי שפות יש יותר "חומר אפור" באזור השפה במוח, וככל שהם למדו את השפה בגיל צעיר יותר, כך הגידול בחומר האפור רב יותר.
"החומר האפור במוחם של הדו-לשוניים גדול יותר ביחס לזה שבמוחם של החד-לשוניים", אומרת אדריאה מאצ'לי, נוירו-בלשנית שהשתתפה במחקר, "וזה נכון שבגיל צעיר המוח יותר בשל לקלוט שפה. אותה יכולת פוחתת במשך הזמן". גם אם לומדים שפה אחרת אחרי 35 שנה מפתחים את המוח, אך לא באופן מובהק כמו בעת רכישתה בזמן הילדות.
ייתכן שזה נובע מ"סגירת חלון ההזדמנויות" לרכישת שפה, דבר שקורה לפי תיאוריות שונות בסביבות גיל שש-שבע. שפות שנלמדות לאחר גיל הרכישה הטבעי נרכשות באמצעות מנגנוני למידה אחרים, דוגמת אלה המשמשים ללמידת מוזיקה או מתמטיקה. אגב, מחקר אחר שפורסם לאחרונה קבע כי דוברי שתי שפות נהנים מכושר ריכוז גבוה יותר בעת זקנתם.