שתף קטע נבחר

ראלי קורסיקה - סיטרואן חוגגת דאבל

פורד זכו סוף סוף לניצחון בסדרת הראלי, אך מקום שני בראלי קורסיקה הבטיח לסבסטיאן לואב ולסיטרואן את תארי אליפות העולם

קרקס הראלי הגיע לאי הים-תיכוני שמארח בקביעות את הראלי הצרפתי, כאשר שאלת הכרעת האליפות מרחפת באוויר. האם יוכל פיטר סולברג להמשיך ולמתוח את שאלת ההכרעה, או שסבסטיאן לואב, המוביל באופן ברור, יבטיח את התואר שני מירוצים לפני הסיום ועוד על אדמת צרפת.

 

זהירות

 

על אספלט סלול בו הוא מצטיין ובמגרש הביתי החביב עליו, נראה לואב, נהגה של סיטרואן, מועמד לניצחון. אבל ללואב היו תוכניות אחרות. מבחינתו הדבר החשוב היה הבטחת האליפות. ולכן גם אפשר לואב לצמד הפוקוס של פורד לברוח לפנים והסתפק במשך רוב האירוע במקום השלישי.

 

לואב פתח בצורה זהירה, וכאשר תנאי מזג האוויר מתעתעים במתחרים הוא הלך בפירוש על בטוח. פה ושם הוא הראה שכאשר הוא רוצה, למשל בקטע הרביעי, אין לו בעיה להשיג זמן מהיר מהותית מהמתחרים, אבל הסיפור שלו היה כאמור שונה.

 

הפוקוס שולטת

 

וכך בסוף היום הראשון ניצב במפתיע פרנסואה דובל הבלגי במקום הראשון, לפני מרקו מרטין חברו לקבוצה. האם יכול יהיה דובל להשיג ניצחון ראשון? הלחץ ומזג האוויר גרמו לו לסבסב פעמיים בקטע הראשון את המכונית ומרטין עלה לראש.

 

זה אגב יכול היה להיגמר גרוע יותר, כמו שהדגים רוברט סדריק, שחקן החיזוק של פיז'ו. זה ניתץ לבלי היכר את ה-307 באותו קטע ממש, אחרי מפגש חזיתי בצלע הר בלתי ידידותית בעליל. הפנים של גרונהולם ספרו שזה עוד אחד מהאירועים האומללים של פיז'ו. מה לא בסדר? "הכל לא בסדר עם המכונית. אנחנו פשוט מתקשים לעשות משהו נכון".

 

גם פיטר סולברג, שהגיע לכאן עם תקוות גדולות לא הצליח להסתדר עם התנאים והמכונית, והמיטב מבחינתו היה לטפס למקום החמישי.

 

סוף דבר

 

סוף היום השני סימן מספר דרמות, החשובה שבהן הייתה אש שפרצה בתא המנוע של מרטין. אבל בסופו של דבר בפתיחת היום השלישי היה זה דווקא דובל, שרדף אחרי מרטין, שנאלץ לפרוש עם תקלה במנוע. זה קידם את לואב למקום השני ואת חברו לקבוצת סיטרואן, קרלוס סיינז הוותיק למקום השלישי, כאשר מאחוריהם גרונהולם וסולברג. והסדר הזה נשמר עד לסיום כאשר לואב המשיך בזהירות כדי להבטיח את האליפות.

 

מקומו השלישי של סיינז יחד עם פרישת דובל הבטיחה לסיטרואן אליפות שנייה ברציפות. הישג מרשים במיוחד כאשר מדובר בשתי העונות הראשונות שלה בסדרה. האליפות עם זאת עדיין לא הסתיימה, והמירוצים הבאים יתקיימו בספרד ואוסטרליה. הקרב על המקום השני עדיין פתוח.

 

באופן אירוני הגיע ההישג של הפוקוס דווקא כאשר במחנה הקבוצה מדברים על נטישת הראלי. האם מפגן הכוח של הפוקוס ישכנע אותם להישאר?

 

ראלי קורסיקה 

1. מרקו מרטין - פורד

2. סבסטיאן לואב - סיטרואן

3. קרלוס סיינז - סיטרואן

4. מרוקס גורנהולם - פיז'ו

5. פיטר סולברג - סובארו

6. סטפן סרזין - סובארו

7. פרדיה לואה - פיז'ו

8. ארמין שווארץ - סקודה

 

אליפות הנהגים

1. סבסטיאן לואב - 108 נק'

2. פיטר סולברג - 78 נק'

3. מרקו מרטין - 69 נק'

4. קרלוס סיינז - 67 נק'

5. מרקוס גורנהולם - 54 נק'

6. פרנסואה דובל - 47 נק'

 

אליפות היצרנים

1. סיטרואן - 178 נק'

2. פורד - 127 נק'

3. סובארו - 108 נק'

4. פיז'ו - 85 נק'

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרקו מרטין. ניצח בקורסיקה
אבל סבסטיאן לואב הוא המנצח באליפות
קרלוס סיינז. סייע להענקת תואר היצרנים לסיטרואן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים