שתף קטע נבחר

 

רשת "לב" הורידה פרסומת ל"בצלם"

הנהלת רשת בתי הקולנוע החליטה להוריד פרסומת של הארגון בעקבות תלונות הקהל. בארגון טוענים: "זה חוקי, אבל מסריח כמו צנזורה". ההנהלה מסבירה: "קולנוע הוא מקום שאליו אנשים באים כדי ליהנות"

פרסום ראשון: רשת בתי הקולנוע "לב" הורידה מרוב האולמות שברשותה סרטון פרסומת של "בצלם" - "כדי לא לפגוע ברגשות הצופים".

 

לקראת פרסום תחקיר חדש של ארגון "בצלם", העוסק בהריסת בתים אזרחיים ברשות הפלסטינית, עלה לפני שבוע ברשת בתי הקולנוע לב תשדיר פרסומת שמטרתו להעלות את המודעות לנושא.

 

אמש קיבלה הנהלת "בצלם" הודעה בכתב מרשת בתי הקולנוע לפיה יורד הסרטון לאלתר מהמסכים המובילים של הרשת, בשל מה שהוגדר כ"נטישה המונית והפגנתית של צופים מבתי הקולנוע" בעקבות הקרנתו.

 

על פי ההסכם בין בתי הקולנוע לבין "בצלם" אמור היה הסרטון להיות מוקרן ב-16 בתי קולנוע ברחבי הארץ. במכתב שהתקבל במשרדי הארגון נאמר: "בבתי קולנוע רבים וביניהם הקולנוע של רשת 'לב', נתקבלו פניות זועמות של צופים לגבי תוכן הסרט של ארגון בצלם. כתוצאה מכך וכתוצאה מנטישה המונית והפגנתית של צופים מבתי הקולנוע, החליטה רשת בתי קולנוע לב להוריד את הפרסומת ממסכיה לאלתר. בבתי קולנוע אחרים הפרסומת ממשיכה להיות מוקרנת". בתי הקולנוע שהחליטו להשאיר את הפרסומת הם בתי הקולנוע בבנייני האומה בירושלים, קולנוע "מופת" ברעננה, בתי הקולנוע "קולוני" ו"דניאל" בהרצליה וקולנוע "כוכב" ברמת השרון. משאר מסכי הקולנוע של רשת "לב" בתל-אביב, רמת גן, אבן יהודה, חדרה, חיפה וירושלים, הורדה הפרסומת.

 

ב"בצלם" זועמים ויריב טיקולסקר רכז ההסברה של הארגון אומר: "לשם הקרנת הסרטון ברשת בתי הקולנוע לב נדרשנו לבצע המרה של הסרטון לפורמט מסוים שבו משתמשת רק רשת זו. מחיר ההמרה, שנעשית במעבדה מיוחדת בלונדון, מחיר ההפצה וההקרנה יחד עומדים על יותר מעשרת אלפים דולר. בבתי קולנוע לב ידעו מראש במה מדובר ומה כולל הסרטון, שכן הם שולחים את סרטי הפרסומת להמרה רק לאחר צפייה. אנחנו פשוט זועמים. זו פעם ראשונה שאנחנו מפיצים פרסומת כלשהי בבתי קולנוע, עד כה פרסמנו בעיתונות הכתובה ובאינטרנט, אבל חשבנו ליצור אפיק נוסף שיגיע לקהלים נוספים ויביא תהודה ציבורית לנושא שהוא שנוי במחלוקת".

 

הכיתוב שמלווה את סרט הפרסומת אומר: "בארבע השנים האחרונות הורסת ישראל בתים בשטחים בהיקף חסר תקדים: הריסת בתים המוגדרת כ'פעולות חישוף', הריסת בתים שנבנו ללא רשיון, הריסת בתים לשם ענישה. לכולן תוצאה אחת – עשרות אלפי אזרחים, רובם ילדים, ללא בית. זה לא ביטחון – זו אכזריות". 

 

טיקולסקר משער כי המשפט האחרון היה זה שעורר את כעסם של הצופים ואומר: "בעינינו מדובר בזכויות אדם ולא בפוליטיקה. אנחנו לא אומרים לצה"ל מה לעשות אלא מה אומרים החוקים הבינלאומיים. במקביל אנחנו מבקשים מהצופים להתמודד עם נושא שנוי במחלוקת שמעלה שאלות מוסריות ושראוי שייפתח לדיון ציבורי. רשת 'לב' היא אמנם רשת בבעלות פרטית אך מכיוון שהיא השנייה בגדולה הפועלת בישראל, מוטלת עליה גם אחריות ציבורית ומה שהם עשו, גם אם זה חוקי, זה מסריח כמו צנזורה. אי אפשר שלא לשאול האם כל מה שטיפה שנוי במחלוקת לא יראה מעתה והלאה אור בבתי קולנוע 'לב'?". בארגון בודקים כעת את היבטיה המשפטיים של הסוגייה לפני שיחליטו כיצד לפעול.

 

"לנו חשוב הקהל"

 

רמי רומנובסקי, מנהל ההפצה של "סרטי שני" בעלי רשת בתי הקולנוע "לב", אומר בתגובה: "לא ראינו ולא אישרנו את הפרסומת לפני שהיא הוקרנה אצלנו. אנחנו עובדים עם חברה שרוכשת בעבורנו פרסום למסך, הם אלה שמנהלים את המשא ומתן מול הלקוחות ומתפקידם היה לבדוק את תוכן הפרסום, בעיקר כשמדובר בלקוח בעייתי או פרובוקטיבי. עד היום לא נתקלנו בשום בעיה וזו הפעם הראשונה שזה קורה לנו. החלטנו להוריד את הפרסומת לאחר שקבלנו עשרות תגובות נזעמות של צופים ואנחנו לא מעונינים לעורר פרובוקציות".

 

רומנובסקי הוסיף כי "קולנוע הוא מקום שאליו אנשים באים בכדי ליהנות ואנחנו מוכנים לוותר על הכנסות מפרסומת ובלבד שלא לפגוע ברגשות הקהל שהוא בראש מעיינינו. אנחנו לא מביעים את דעותינו על תוכן הפרסומת וזה בכלל לא רלבנטי אם מדובר במטרה צודקת, הבחירה שלנו היא להוריד את הפרסומת בכדי לא לפגוע בלקוחות. צר לי אם ארגון 'בצלם' רואה עצמו נפגע, אבל אין לנו אלטרנטיבה. אולי הם צריכים לשקול פרסום קצת יותר מתון. קולנוע זה Fun ואנשים באים לקולנוע בכדי להתנתק מהמציאות. רשת בתי קולנוע 'לב' מציגה קולנוע איכותי, אנחנו שומרים על איכות צפייה גבוהה ביותר עם מעט הפסקות ומעט פרסומות על אחת כמה וכמה כשהתוכן בעיתי. לנו חשוב הקהל ומספיק לי לקבל כמה תלונות בשביל להוריד פרסומת. אני רוצה לספק לאנשים זמן איכות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים