שתף קטע נבחר
 

גם פיאט הולכת לאיראן

המשבר בפיאט גורם לחיפוש מקורות הכנסה חדשים. למשל השוק האיראני המתפתח בקצב מהיר. ולאיטלקים יש את המכונית המתאימה

שוק הרכב המתפתח באיראן מושך בתקופה האחרונה תשומת לב גדולה מצד יצרני הרכב. ואחרי ששמענו על כניסה של רנו ושדרוג הפעילות של פיז'ו, פולקסווגן וקאיה, מגיע גם תורה של פיאט להסתער על השוק המתפתח הזה. למעשה, קצת מפתיע לגלות שפיאט נעדרת כבר חמישים שנה מהשוק האיראני. ולמה זה מפתיע? פשוט בגלל שפיאט הייתה מהיצרניות הראשונות באירופה לפתח מכונית במיוחד עבור שווקי עולם שלישי, כמו איראן.

 

זוכרים את הפאליו

 

מדובר כמובן בפאליו, שעמוד בראש ההסתערות האיטלקית על השוק האיראני. הפאליו תעשה זאת בשלל גרסאות המרכב המוכרות שלה - האצ'בק (חמש דלתות), סדאן, סטיישן וטנדר. אליהן עשויות להצטרף גם הדובלו והמולטיפלה בגרסאות מתודלקות בגז. הייצור/הרכבה אמורים להתחיל כבר במחצית השנייה של 2005. בפיאט מדברים על קצב הראשוני של 100,000 כלים בשנה, אך צופים להגיע בהמשך ל-250,000 מכוניות בשנה.

 

בכל מקרה המעבר לאיראן מתבצע בסגנון החביב על פיאט - כלומר ללא השקעת מזומנים. האיראנים ישקיעו 200,000 מליון אירו בהקמת המפעל והאיטלקים יתרמו את הידע.

 

צרות בבית

 

כל זה אולי מחזק את פיאט אבל לא ממש מרגיע את הפועלים האיטלקים של היצרן שנמצא במשבר. אלה יצאו בהפגנות בטורינו מחשש שהעסקה האיראנית תפגע בכוח העבודה האיטלקי.

 

ואולם נראה שהאיגודים האיטלקים מצאו כאן תירוץ להביע חשש מההתפתחויות צפויות אחרות כמו סגירה הזמנית הצפויה של המפעל במיראפיורי והשמועות על הפסקת ייצור הלנצ'יה ליברה הכושלת (באותו מפעל).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט פאליו. תיוצר באיראן
תהיה גם אלביאה (פאליו סדאן)
גם דובלו
ומולטיפלה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים