אינטרנט מהיר: ישראל מובילה בכמות, מפגרת בקצב
ישראל ניצבת במקום הראשון במספר המחוברים לאינטרנט מהיר ביחס לארה"ב ואירופה, אך בין המקומות האחרונים מבחינת מהירות הגלישה, על פי מחקר חדש של קבוצת BDI בנושא הפס הרחב בארץ. רוב גולשי האינטרנט המהיר הם חילוניים
שיעור חדירה של האינטרנט המהיר בישראל בשנת 2004 הוא מהגבוהים בעולם, על פי מחקר חדש של קבוצת BDI, שבדק את שוק האינטרנט המהיר בישראל.
על פי המחקר, כ-940 אלף בתי אב מחוברים לאינטרנט בישראל - כ-85 אחוז מבתי האב המחוברים לאינטרנט בכלל. במילים אחרות, כ-50% מבתי האב בישראל מחוברים לאינטרנט המהיר. זאת, לעומת 10 אחוז חדירה לאינטרנט המהיר ברוב מדינות אירופה וכ-22 אחוז בלבד בארה"ב. נכון לחודש דצמבר, 2004, כ-84% מגולשי האינטרנט המהיר הם חילונים, כ-14% דתיים-מסורתיים וכשני אחוזים חרדים.
על אף הנתונים המרשימים, בהשוואה לאינטרנט המהיר המוצע ביתר העולם, הישראלים עדיין נמצאים הרחק מאחור. מבין בתי האב המחוברים לאינטרנט מהיר, כ-75% מחוברים לחבילות של 750KB לשנייה ולא לחבילות מהירות יותר של כ 1.5 עד 2 מגה ביט לשנייה. חברות האינטרנט המהיר הכריזו לאחרונה על מבצעים, בניסיון "להאיץ" את קצב הגלישה בישראל.
ה-ADSL ממשיכה להיות פופולרית מהכבלים
על פי נתוני BDI, בזק שומרת על פער מחברות הכבלים בתחום תשתית הפס הרחב. כ-67% מכלל המנויים מחוברים לתשתית ADSL ורק כ-33% מחוברים לכבלים.
חוקרי BDI מציינים כי גם בתחום התשתיות אין במה להתגאות. בעוד שבישראל טכנולוגית ה-ADSL היא הנפוצה ביותר, ומאפשרת מהירות הורדה מרבית של כ-3 מגה ביט לשנייה ומהירות העלאה מרבית של כ-150 קילו-ביט לשנייה (גם קצבים אלה אינם משווקים כחבילות במחירים סבירים), בשאר מדינות העולם מוצעות טכנולוגיות DSL מהירות יותר, כמו SDSL, HDSL ו-VDSL, אשר מגיעות למהירות הורדה והעלאה של יותר מ-40 מגה-ביט לשנייה.
המגמה: שימור לקוחות
בזק בינלאומי מובילה בתחום האינטרנט המהיר עם 34% מכלל המנויים (315,000 גולשים), נכון לחודש נובמבר, 2004, ואחריה נטוויז'ן עם 23% (220,000 מנויים).
חוקרי BDI מבחינים במגמת רוויה בענף, שבאה לידי ביטוי בשינוי בגישת ספקיות התשתית והגלישה, אשר החלו להתמקד בשימור לקוחות ובהרחבת ההכנסות מן הלקוחות הקיימים, ופחות בגיוס לקוחות חדשים.