אקזוטיקה בפעולה
הלמבורגיני הדרמטית שהוצגה בז'נבה תוכננה במקור כמכונית תצוגה, על בסיס רודסטר סדרתית, שעדיין לא הוצגה. מבולבלים? אלי שאולי מנסה להסביר
לוק דונקרוולקה, ראש מחלקת העיצוב של למבורגיני (בעבר פיז'ו, סקודה ואודי), נראה עייף אך מרוצה כאשר הוא עומד ליד יצירתו החדשה. "לקח לנו שישה שבועות לבנות את הקונספט S. זה נשמע לך אולי מהר, אבל זה כלל סופי שבוע, לילות ארוכים ומעט מאוד שינה. הייתי אומר שבזמן הזה עבדתי לפחות 12 שבועות", הוא מסביר את העייפות.
לוק דונקרוולקה. לא סתם הוא נראה עייף
"בהיסטוריה של למבורגיני יש לא מעט מכוניות תצוגה, כ-15 מתוך כ-30 הדגמים שלה. ואנחנו רוצים לחדש את המסורת". "רגע", אני עוצר אותו, "המכונית הזו הרי אמורה להיות ה'בקרוב' של גרסה פתוחה לגייארדו, שתוצג בעוד חצי שנה בפרנקפורט". דונקרוולקה מחייך ומסביר כי ההיפך הוא הנכון. "הגייארדו הפתוחה כבר כמעט מוכנה אצלנו, וה'קונספט S' שאתה רואה כאן מבוססת עליה.
בקרוב או לא
"הכוונה בעצם הייתה אחת - לייצר מכונית בודדת, שתעבור לאוסף הפרטי שלנו. אבל התגובות חמות בהרבה מהצפוי. המון אנשים הביעו רצון לקנות מכונית כזו, וספקי משנה כבר הביעו עניין להשתתף בפרויקט. התוצאה היא שכרגע, בסוף שני ימי תערוכה, אנחנו מעוניינים להביא את המכונית הזו לייצור, בדיוק כמו שהיא. ואם נעשה זאת, מדובר יהיה בסדרה קטנה שתכלול לא יותר מ-150 מכוניות".
ואם אתם שואלים אותי, חבל מאד יהיה להסיע את מכונית התצוגה הזו אל המוזיאון, ולהותיר אותה שם כ"עוד דגם". במבט מקרוב היא פשוט נראית נהדר. דרמטית מאד, מאיימת להפליא וכמעט בדיונית. למעשה, לא ממש ברור לי כיצד הם מסוגלים להעביר את היצירה הזו תקינה, עם שמשה קדמית נפרדת לנהג ולנוסע, ומוט מרכזי שעובר במרכזה.
"אין שום בעיה", מבטיח המעצב הבלגי הצעיר, ומראה לי שהמכונית זהה לגיארדו הרגילה מבפנים. "המוט אינו מפריע לנהיגה. ולמרות שהוא יהיה מרופד יותר, גם במצבו הנוכחי הוא אינו מסכן את הנהג או הנוסע. להיפך, בגלל החיבור בין מרכז "קיר האש" (המחיצה בין המנוע לתא הנוסעים) לאזור "הריסוק" מלפנים, הוא הופך את הקונספט S לקשיחה יותר לא רק מהרודסטר הצפויה, אלא אפילו מהקופה". דונקרוולקה יודע אפילו לספר שהערכות פנימיות העמידו את מחירה הצפוי על כ-20% יותר מהרודסטר. "בלבד", מוסיף המעצב, ומתכוון כנראה לקהל יעד מאד מסוים.
אבל בעוד התרגיל המרתק בעיצוב עשוי להפוך לדגם דרמטי של למבורגיני, מה עם מתחרה אפשרית לקוואטרופורטה, או קופה בעלת ארבעה מושבים? "למבורגיני לא צריכה מכונית סאלון או GT עם ארבעה מושבים. מבחינתנו, זה בדיוק התפקיד של אודי. אני מעדיף לחשוב יותר לכיוון של רכב שטח חזק כמו שהיה לנו פעם. למעשה אנחנו בוחנים את הנושא בצורה מאוד מעמיקה, יש כמה הצעות ובקרוב נצטרך לבצע את ההחלטה הסופית". ולנו נותר רק להזכיר - אמרנו לכם...
למבורגיני קונספט S