שתף קטע נבחר
 

בקרוב: Advent Rising מאת אורסון סקוט קארד

GlyphX תפיץ בקרוב את המשחק הראשון בטרילוגיית ה-Advent Rising, המבוססת על עלילה מקורית של סופר המדע בדיוני אורסון סקוט קארד. יש מקום לאופטימיות

חברת GlyphX האמריקנית, אשר בראשה עומדים צמד האחים דונלנד וג`רמי מסטרד, הכריזה לפני כשנתיים כי Advent Rising יהיה הראשון בטרילוגיית משחקי פעולה מגוף ראשון/שלישי, אשר יציגו אקשן אינטנסיבי ויתבססו על עלילה מקורית ודומיננטית במיוחד. כותב העלילה הוא לא אחר מאשר סופר המדע בדיוני המפורסם אורסון סקוט קארד.

 

לאחר שצבר סביבו מידה מכובדת מאוד של הייפ, הוצג המשחק לראשונה בתערוכת E3 2003 ולא ממש הרשים. בגירסה המאוד מוקדמת נראתה גרפיקה מקרטעת ומשחקיות בינונית. האחים מסטרד ושאר צוות הפיתוח הבינו כי טעו כאשר הציגו את המשחק מוקדם מדי, והחליטו לסגת אחורה, ולהשאיר את שאר פיתוח המשחק לוט בערפל – ללא הדלפת פרטים מיותרים.

 

כל זאת היה לפני כמעט שנה, ועכשיו Glyphx מפרסמת פרטים חדשים ומסקרנים על המשחק, ונוסף על כך, עיתונאים ששיחקו בגרסאות מוקדמות של המשחק מדווחים על התקדמות משמעותית בכל הנוגע לקצב הפריימים. לדבריהם, המשחק הרבה יותר חלק ומרשים מבחינה גרפית.

 

העבודה על המשחק כבר קרובה מאוד לסיומה, ומה שנותר כעת הוא רק הליטוש האחרון, ממש לפני יציאת המשחק לקונסולת ה-Xbox ומיד אחריה גם למחשב האישי.

 

על מה מדובר?

 

Advent Rising יהיה הראשון מבין שלושה משחקים מתוכננים שיצאו בהפרשים של כשנתיים זה מזה. משחק נוסף בשם Advent Shadow יצא במקביל עבור ה-PSP ויתרחש באותו עולם.

 

העלילה של Advent Rising אמורה להיות כמעט אפית בהיקפה, ומובטח כי תשולב במשחק כך שנרגיש חלק ממנה כל הזמן, גם תוך כדי האקשן.

 

בראיון שנערך עמם, ציינו האחים מסטרד כי בעוד משחקים אחרים לרוב מעבירים את העלילה באמצעות סרטוני מעבר קצרים בין השלבים, ב-Advent Rising נכיר את אופי הדמויות ונגלה את האירועים במהלך חילופי האש הנמרצים עצמם.

 

עלילה בדיונית 

 

אורסון סקוט קארד ("המשחק של אנדר"), אולי סופר המדע בדיוני הבולט ביותר כיום, אחראי על העלילה, עובדה המבטיחה רבות. 

 

קארד גיבש עלילה בדיונית מסקרנת, לפיה לכל הגזעים ביקום יש מיתוס משותף, על פיו קיים גזע אגדי, שאמור להיות סוג של משיח שיאחד את היקום בתקווה מחודשת. חלק מהגזעים סבורים כי מדובר אכן בנבואה אמיתית ואותו גזע יביא רמות חדשות של חכמה ועוצמה לכל שאר הגזעים פחותי הערך בגלקסיה.

 

אחרים מאמינים כי אלו אגדות ילדים ותו לא. מה רבה הפתעתם כשהגזע הזה מתגלה פתאום, על כוכב רחוק ונידח, בשם כדור הארץ. כן, אותו גזע של יצורים עליונים ואגדיים הוא אנחנו, בני האדם. הגזעים, הנרגשים מהתגלית המדהימה, מארגנים משלחת שתיפגש עם בני האדם ותפיק את הידע הרב שבו, לפי טענתם, בורכנו.

 

לא כולם מאושרים

 

עד כאן הכל טוב ויפה - אך אם כאן היה מסתיים הסיפור, זה לא היה כל כך מעניין, נכון? אם כן, מסתבר שלא כל הגזעים שמגלים את עצם קיומנו מאושרים מכך.

 

אחד הגזעים, המכונה "The Seekers" לא כל כך מבסוט מהגילוי הפתאומי. להפך, החבר`ה האלה רואים בנו איום חמור שיש להשמיד, ומהר.

 

מי שאמור למנוע תרחיש בלהות שכזה הוא גיבור המשחק אותו אנו נגלם. מדובר בבחור בשם גדעון ויית`, טייס המשנה של המשלחת שנבחרה להפגש עם החייזרים הסקרנים. כאן מתחיל המשחק, וכאן גם הכל משתבש והבלאגן מתחיל.

 

ואכן צפוי בלאגן. האחים מסטרד מנסים להכניס לתוך Advent Rising את כל האלמנטים המגניבים שאי פעם ראינו במשחקי פעולה. אקשן מגוף שלישי וגם מגוף ראשון? יש. קפיצות והתחמקויות אקרובטיות לצד קומבואים של קרב-מגע בסגנון "המאטריקס"? יש.

 

ארסנל שלם

 

ירי מ-12 סוגי כלי נשק ושימוש ב-10 סוגים של כוחות מיוחדים? יש גם יש. ערימות של אויבים מזנים שונים ובוסים אימתניים? גם זה כאן. האטת זמן בסגנון מקס פיין? יהיה.

העפת חפצים ואוייבים באוויר, וזריקתם לכל הרוחות? כמובן. נהיגה וטיסה בשלל רכבים וחלליות? גם על זה אפשר לסמן וי.

  

לא ארחיב על כל היכולות של הגיבור גדעון ווית` מפאת קוצר מקום, ולכן אנסה לתמצת ככל האפשר. בניגוד לרוב משחקי הפעולה, יעמדו לרשותו של גידי שלנו כל תריסר כלי הנשק כבר בשלב מוקדם מאוד של המשחק. מדובר על ארסנל מרשים אם כי סטנדרטי למדי שכולל בין השאר רובים אוטומטיים, משגרי טילים ותותחי לייזר, כאשר לכל אחד מהם אפשרות גם לירי משני.

 

קיימת אף אפשרות לאחוז בנשק שונה בכל יד. אך אל תמהרו להשמיע אנחת אכזבה נוסח "ראינו, שמענו, Next please!". ככל שנתקדם במשחק, ווית` יגלה את היכולות האדירות שטמונות בו, יכולות שעשויות לגרום לנשק רב העוצמה ביותר להראות לעומתן כמו מהדק סיכות. גדעון יוכל להרים חפצים ולהשליכם על אויב באמצעות כוח המחשבה בלבד, להמטיר על אויביו החייזרים פרצי כוח ממוקדים, ולבצע קפיצות והתעופפויות אקרובטיות על-אנושיות.

 

יכולות וקישורים שונים

 

את כל זה נוכל כרגיל לשלב יחד עם יכולת האטת הזמן הסטנדרטית. כן, גם Advent Rising יעמיד לרשות גיבורו את מאפיין ה-Bullet Time, ובעזרתו נוכל לבצע תנועות מיוחדות, להתחמק בקלות מאש האויבים, לירות בלי קושי על מספר רב של חייזרים במקביל, אך בעיקר להראות מאוד מגניבים.

 

מפתחי המשחק מדברים על מערכת פיתוח יכולות וכישורים שמזכירה יותר משחק תפקידים מאשר משחק יריות, ומדובר כאן על אולי אחד האלמנטים היותר מעניינים ומבטיחים בכותר.

 

ככל שנרבה להשתמש בכוחות המיוחדים שלנו, כך נשתפר בהם ונצבור יכולות והתמחויות נוספות. לדוגמה, אם תרבו להשתמש בבעיטות ואגרופים על מנת להכריע את יריבכם, צפו להגיע בהמשך המשחק לרמה גבוהה יותר ויותר של קרב מגע. השחקן יוכל לשפר את היכולות המיוחדות, את רמת השימוש בנשקים, ובעצם כמעט את כל האלמנטים שנועדו לזרוע הרס וחורבן בקרב חייזרים.

 

גדעון צפוי להפוך לבסוף לסוג של גיבור-על-קוטל-חייזרים-מפוצץ-חלליות-תוך-ביצוע-פליק-פלאקים-וירי-בשתי-ידיים. מלבד זאת, כמו לכלי נשק גם לכוחות המיוחדים יהיו אפשרויות משניות, כך שניתן לצפות לאינספור שילובים וקומבינציות על מנת לשחוט, לקטול, לחסל ולהמית חייזרים.

 

אקשן במיטבו

 

תארו לכם את המצב הבא: אתם עומדים באולם גדול, ולפתע צץ לפניכם חייזר חמוש בתותח שלא משאיר מקום לספק בקשר לכוונותיו. אתם ננעלים עליו, פותחים באש, ורגע לאחר שהראש שלו הפך לעיסה ירוקה מדממת צצים שלושה חייזרים נוספים מהקומות שמעל.

 

אתם מנתרים לאוויר, מעבירים למצב Bullet Time, שולפים שני נשקים ומחסלים שניים מהחייזרים בו זמנית ובהילוך איטי. לאחר מכן אתם חוזרים לקרקע, רק כדי לפגוש בחייזר השלישי ובתגבורת של אחד נוסף. אתם מתגלגלים קדימה, ומשתמשים בכוח הטלקינסיס שלכם כדי להרים את החייזר הקרוב אליכם ולהשליך אותו על חברו.

 

לאחר מכן אתם מסיימים את המלאכה בסדרה של בעיטות, חבטות ומהלומות. אם נקח בחשבון את כל המאפיינים המובטחים, סיטואציות כאלו עשויות להיות מאורע שגרתי ב-Advent.

 

ניתן לצפות לרצף מטורף ומהיר של לחימה אקרובטית וירי לכל הכיוונים, או כפי שהיטיב לנסח המפתח הראשי דונלד מסטרד: "אני רוצה לתת לכל שחקן את האפשרות להלחין סימפוניית מוות משלו..."

 

אם יתעייפו לכם הרגליים מכל הלוליינות הזאת, תוכלו לתמיד להיכנס לרכב הקרוב ולנהוג או לטוס הלאה להנאתכם. ב-Advent מובטחת גם האפשרות להיכנס ולשלוט במגוון כלי רכב וחלליות, רכיב שאף הוא מככב רבות בכותרי פעולה לאחרונה.

 

כל האנדרלמוסיה הזאת תתרחש בעולם יפהפה ומרהיב שייצור מנוע המשחק המבוסס על מנוע ה-Unreal Warfare החדש והמשופר. מנוע זה מסוגל להציג נופים גדולים בפירוט רב, וכפי שאפשר לראות בתמונות ובסרטונים אנחנו יכולים לצפות לשלבים פתוחים ורחבי ידיים במידה שתתן תחרות אפילו ל- Far Cry המרהיב.

 

גרפיקה צבעונית

 

הגרפיקה של המשחק נראית צבעונית ומגוונת מאוד, ומזכירה קצת את Halo שקופץ לביקור בעולם של Beyond Good and Evil, עם אפקטים מיוחדים ומרהיבים של מים, פרצי אנרגיה ופיצוצים. כמו המשחקים שהזכרתי, גם Advent Rising נוטה לכיוון הציורי-קומיקסי ולא הריאליסטי, כך שאנחנו צפויים למראות "גדולים מהחיים", מוגזמים במכוון ומלאי צבע.

 

הצד המוזיקלי של המשחק לא הוזנח, וגם כאן ניכרת השקעה רבה מצד המפתחים. האחים מסטרד לא הסתפקו בכמה נעימות רקע לצד הקלטות של חבטות, פיצוצים וזעקות קרב שונות. כמו ב- Halo, פס הקול של המשחק הוקלט על ידי תזמורת פילהרמונית מלאה מלוס אנג`לס, יחד עם אחת המקהלות הכי מפורסמות בארה"ב "מקהלת המשכן המורמוני".

 

מדובר בהשקעה קולנועית ממש, עם נעימות שמותאמות במיוחד לדמויות או למצבים שונים, כך שחלקים מסוימים מהיצירה יושמעו ברקע כשנפגוש סוג כלשהו של חייזרים, וחלקים אחרים כשנעמוד בפני מאורע דרמטי כזה או אחר.

 

Advent Rising מבטיח המון, ואין ספק שעם צוות מפתחים מוכשר מאחוריו ואורסון סקוט קארד אחד מלפניו יש סיכוי גבוה שהוא גם יקיים. אך, כרגיל, מפתה מאוד להיות ספקניים, בעיקר כשמדובר בקהילה ידועת אכזבות וציפיות שלא מומשו כמו קהילת הגיימרים.

 

אני אישית נוטה להיות אופטימי. מדובר במשחק מקורי, לשם שינוי, ולא המשך למשחק מצליח שיצא בעבר, ובנוסף חברת הפיתוח היא קטנה אך מלאת כישרון, ואלו תנאים שהוכיחו את עצמם בעבר כמצע גידול מצוין עבור משחקים טובים ומקוריים. אין ספק שב-Advent Rising טמון פוטנציאל גדול של הנאה, אך בכל מקרה נאלץ להמתין עד למאי השנה כדי לגלות האם הוא אכן יגשים אותו. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שליטה גם במגוון כלי רכב
הגיבור וחברה
Vgames.co.il
מומלצים