יאהו! רכשה את Flickr
החברה מצטיידת ברכש נאה לקראת המלחמה המתחממת על עתיד הקהילות ברשת. אתר אלבומי התמונות הפופולרי ימשיך לפעול, אך יאהו! מתכוונת לשלב את תכונותיו גם ב-Yahoo Photos, אתר אלבומי התמונות שלה
יאהו! רכשה את חברת Ludicorp Research, המפעילה את Flickr. דיווח על כך מתפרסם בבלוג הרשמי של אתר שיתוף התצלומים הפופולרי. דוברת יאהו! אישרה את קיום העסקה, אך לא פירטה את תנאיה הכלכליים.
Flickr, אתר חדשני לאלבומי תצלומים, צבר פופולריות והפך ל'דבר הלוהט הבא' ברשת לאחר שאיפשר למשתמשיו להעלות ולשתף תצלומים דיגיטליים ממחשבים, מצלמות דיגיטליות וטלפונים סלולריים. השירות ניתן חינם כולל גם בלוג, RSS, שיתוף קבצים ודואר אלקטרוני. כל משתמש יכול לפתוח חשבון ולהעלות לאתר 10 מגהבייט של קבצים בכל חודש ולצרף תמונות להודעות בבלוג האישי שלו.
Flickr מאפשר גם הקמת מעין קבוצות עניין או קהילות. כל חברי הקבוצה יקבלו עדכון ברגע שיועלו לרשת תמונות העונות לקטגוריה מסוימת, בעזרת מנגנון RSS. השירות עצמו מבוסס רישיון קוד פתוח גמיש (Creative Commons) ומאפשר למפתחים או למשתמשים לייצר עבורו תוספים שונים, הזמינים להורדה לכלל המשתמשים.
בעקבות ההכרזה על הרכישה הובהר, כי Flickr יישאר שירות עצמאי, שיפעל בנפרד משירות אלבומי התמונות של יאהו!, Yahoo Photos, אם כי תכונות רבות של הראשון ישולבו גם בשני. עובדי Flickr יעברו מאוחר יותר השנה לסאניווייל, קליפורניה, מקום מושבה של יאהו!.
יאהו! מסתמנת כמובילה
בשבוע שעבר השיקה יאהו! את Yahoo 360, גירסת ניסוי של שירות קהילתי חדש, המשלב בלוגים, מסרים מידיים, אלבומי תמונות, רדיו מקוון. כמו כן, השירות מציע כלים לשיתוף המלצות על מסעות, סרטים, מוזיקה, אתרים מועדפים ועוד.
בעקבות השקת 360 ומהלך רכישת Flickr, מסתמנת יאהו! כמובילה בתחום הדור הבא של הקהילות ברשת - המבוסס על אינטגרציה בין כלים קהילתיים כמו רשתות חברתיות, מסרים מידיים ובלוגים. מיקרוסופט השיקה בסוף השנה שעברה שירות בלוגים בשם MSN Spaces ועובדת על תוכנה קהילתית מתקדמת בשם Wallop.
גוגל מחזיקה במערכת הבלוגים Blogger, מפעילה את הרשת החברתית Orkut ותוכנת אלבומי התמונות Picasa. עם זאת, גוגל עדיין לא מפעילה שירות מסרים מידיים, בניגוד ל-MSN וליאהו!, וטרם שילבה יחד את כל הכלים הקהילתיים שלה.