מספטמבר 2006 - מספר הטלפון שלנו ינדוד איתנו
למרות התנגדות חברות הסלולר, תוכנית ניידות המספרים עברה. המשמעות: מספטמבר 2006 נוכל להישאר עם מספר הטלפון שלנו - כולל הקידומת - גם אם נחליט לעבור לספק תקשורת אחר. וזה גם לא יעלה לנו כסף
משמעות התוכנית היא שלקוח של אחת מחברות הסלולר שיבקש לעבור לחברה אחרת יוכל לעשות זאת ולהישאר עם המספר שלו, וכך גם לגבי לקוח בזק שירצה לעבור לטלפון הנייח של HOT. וכך, בעוד שנה וחצי נוכל לחייג למנוי סלקום שמתחיל בספרות 054, או למנוי פרטנר שמתחיל בספרות 050. לחילופין נוכל להתקשר לביתו של מנוי HOT בקידומת 04. לגבי הבעייתיות בזיהוי לאיזו חברה אנו מתקשרים (בגלל העלות היקרה יותר), נמסר ממשרד התקשורת כי השקיפות תישאר בכל מקרה, ויש לכך פתרונות טכנולוגיים.
התוכנית, שאמורה היתה לצאת לפועל כבר בפברואר 2006, עברה למרות התנגדות קשה של חברות הסלולר למהלך. גם כוחות הביטחון התנגדו לכך בטענה שהדבר יפגע במעקבים אחרי חשודים. אגב, בהנחיית שרת התקשורת, דליה איציק, תוקנה תוכנית ניידות המספרים והוכנסו בה אלמנטים צרכניים לפיהם הצרכן לא יצטרך לשלם דמי מעבר לחברות הסלולר (החברות דרשו דמי מעבר של עשרות שקלים למנוי), וכן המעבר מחברה לחברה ייעשה תוך מקסימום יום עבודה אחד (החברות דרשו שזה יתבצע תוך 3 ימים).
לדברי איציק, "ניידות המספרים מהווה מהלך צרכני ממדרגה ראשונה אשר יגביר את יכולת המיקוח של הצרכנים אל מול החברות".
גם הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, אמר השבוע כי ניידות מספרים חיונית לתחרות בטלפונייה נייחת וסלולרית, והמליץ על אימוץ הוראת החוק. בחוות דעת שהגיש לוועדת הכספים טען הממונה כי במצב הקיים כיום בשוק הטלפונייה - קיימת הסתברות גבוהה להיווצרות מצב של חוסר תחרות מול הלקוחות הפרטיים. שטרום טען, כי גורם לא מבוטל המהווה חסם כניסה הוא ניוד המספרים. הוא הדגיש בחוות הדעת את חשיבותו של מספר הטלפון, בציינו כי "מספר הטלפון של הצרכן הוא הכתובת שלו, וקוד הזיהוי שלו לעולם הרחב".