שתף קטע נבחר

זה רשמי: נשים מעורבות פחות בתאונות

מנתוני תאונות הדרכים לשנת 2004, אותם פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי אחוז הנשים המעורבות בתאונות קטלניות נמוך משמעותית מחלקן בציבור הנהגים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ד') את נתוני תאונות הדרכים לשנת 2004. חלק מהנתונים, בעיקר אלה המתייחסים לסך התאונות והנפגעים ברמות חומרה שונות, פרסמנו כבר בעבר. מה שלא התפרסם, הוא כי הנתונים המלאים מוכיחים שנשים מעורבות משמעותית בפחות תאונות דרכים מגברים - בעיקר תאונות קטלניות.

 

נכון להיום, 40% מכלל ציבור המורשים לנהוג הן נשים. עם זאת, הן מעורבות רק ב-23% מהתאונות שהתרחשו בשנת 2004 בישראל. אז נכון, אחד

הנתונים שאינו כלול בסטטיסטיקה אך מוכר וידוע, הוא שבממוצע, נשים נוהגות פחות קילומטרים מגברים. אך העובדה כי נשים היו מעורבות ב-13% בלבד מתאונות הדרכים הקטלניות, מבהירה היטב מי נוהג זהיר יותר - אשה או גבר. ולא, זה לא הגבר.

 

עוד עולה מנתוני הסטטיסטיקה שהגיעו לידינו, כי מספר התאונות בשנת 2004 נותר ללא שינוי לעומת 2003. אבל עם זאת, מספר התאונות הקטלניות היה גבוה יותר, וכך גם מספר ההרוגים, שעלה ב-6% לעומת שנת 2003. להזכירכם, למרות השינוי בשיטת הניקוד שנעשה לצורך - כך הובהר לנו - העלאת רמת הבטיחות בכבישים. וכן, למרות מבצעי אכיפה מיוחדים ומאד מתוקשרים. למרות קמפיין אדיר להגברת הזהירות, למרות תכניות טלוויזיה שעסקו בנושא.

 

המהירות לא תמיד הורגת

 

ולמרות אין ספור מסעות הסברה ומבצעי אכיפה, ממשיכים נתוני האמת להוכיח גם שמהירות אינה גורם עיקרי לתאונות דרכים. מתוך 17,816 תאונות עם נפגעים בהן ביצע הנהג עבירה שגרמה לתאונה, עמד חלקה של המהירות המופרזת על 6% בלבד מסך הגורמים לתאונות בכלל האוכלוסיה. מקום שביעי בדירוג העבירות שהובילו לתאונה.

 

אז מה בכל זאת גורם למספר תאונות גבוה? אי-ציות לרמזור (14%), סטייה מנתיב (13%) ואי-שמירת מרחק (12%), עבירות שבלטו גם במחקרים קודמים אך לא זוכות לתשומת הלב הנדרשת מצד הרשות האוכפת, משטרת התנועה - גם לפי נתונים שפורסמו על-ידה.

 

מעבר החצייה דווקא מסוכן

 

נתון מעניין נוסף שהוצג היום על-ידי הלמ"ס הוא הסכנה שאורבת לנו כהולכי רגל במעבר החצייה. על-פי הסטטיסטיקה, 58% מהולכי הרגל שנפגעו בשעת חציית כביש, היו במהלכה של חצייה כחוק במעבר חצייה. זאת, בניגוד למקובל לחשוב כאילו מעורבות הולכי הרגל בתאונות היא בעיקר כשאלה חוצים את הכביש שלא כחוק. הנתונים גם מחזקים את הדעה הרווחת, לפיה יש להאט את מהירות הנסיעה בקרבת מעברי חציה.

 

ולסיום, מעורבות הנהגים לפי הלאום. לפי נתוני הלמ"ס, מעורבותם של נהגים ערבים בתאונות דרכים היתה גבוהה מחלקם באוכלוסייה, ועמדה על 23% מהנפגעים ו-24% מההרוגים בתאונות. זאת, לעומת היותם 19% בלבד מתושבי ישראל. בלמ"ס לא ציינו מהו חלקם בין מורשי הנהיגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשים מעורבות פחות בתאונות קטלניות - באופן משמעותי
צילום: דייגו מיטלברג
מהירות. לא מהגורמים הראשיים לתאונות
צילום: דייגו מיטלברג
צילום: איי פי
מעבר חציה. מסוכן להולכי הרגל
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים