שתף קטע נבחר

 

גייטס: הטכנולוגיה שלנו תמנע תאונות דרכים

יו"ר מיקרוסופט ומנכ"ל פורד מרוצים משיתוף הפעולה בין ענקית התוכנה ליצרנית הרכב, וסבורים כי בהמשך הדרך יצליחו לפתח מכונית שתדע להימנע מתאונות

על פי שמועה חסרת ביסוס שמופצת ברשת מאז 1998, ביל גייטס השווה את תעשיית המחשבים לתעשיית הרכב באחת מתערוכות קומדקס, ואמר: "אם ג'נרל מוטורס הייתה מפתחת טכנולוגיה בקצב דומה לתעשיית המחשבים, היינו נוהגים היום במכוניות שעולות 25 דולר ומכלות מיכל דלק ל-1,600 ק"מ. על פי אותה שמועה, ג'נרל מוטורס הפיצה בתגובה הודעה לעיתונות, ובה ציינה כי אילו פיתחה טכנולוגיה בדומה למיקרוסופט,

היינו נוהגים במכוניות בעלות המאפיינים הבאים:

 

  1. המכונית שלכם הייתה מתרסקת פעמיים ביום, ללא סיבה הגיונית.

  2. בכל פעם שפסי ההפרדה על הכביש יצבעו מחדש, יהיה עלינו לקנות מכונית חדשה.

  3. ניסיון לבצע פניה שמאלה היה גורם למכונית להכבות ולסרב להדלק, ובמקרה כזה נאלץ לאתחל את המנוע.

  4. חברת אפל תייצר מכונית סולארית, מהימנה, פי חמישה יותר מהירה וקלה יותר לנהיגה, אך רק חמישה אחוזים מהמכוניות יהיו מתוצרתה.

  5. כריות האוויר ישאלו: "האם אתם בטוחים?" לפני שיתנפחו.

  6. המכונית תנעל אתכם בחוץ ללא סיבה הגיונית ותסרב לאפשר לכם להיכנס לפני שבעת ובעונה אחת תרימו את ידית הדלת, תסובבו את המפתח ותאחזו באנטנת הרדיו.

  7. בכל פעם שג'נרל מוטורוס תשיק דגם חדש, קוני הרכב ייאלצו ללמוד מחדש כיצד לנהוג בה.

     


מנתק לשיתוף פעולה

 

למרות מופרכותה, שמועה זו ייצגה ברוחה את הנתק בין תעשיות הרכב והתוכנה בשנות ה-90. אך השנים האחרונות עומדות בסימן של שיתוף פעולה נמרץ, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בהצהרות האחרונות של יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, וביל פורד ג'וניור, מנכ"ל חברת פורד.

 

השניים התוו בסוף השבוע את העתיד המשותף לתעשיית הרכב והתוכנה, בו תוכנה תאפשר למכוניות לתקן את עצמן. לדברי השניים, מסכים ברזולוציה גבוהה (high-definition), טכנולוגיה לזיהוי דיבור, מצלמות, יומנים דיגיטליים וכלי ניווט הן התכונות שיעמדו במוקד התחרות העתידית בין יצרניות הרכב.

 

גייטס אף טען כי בהמשך הדרך נוכל לראות מכונית "חכמה", שתדע להימנע מתאונות. "זו בהחלט המטרה", אמר יו"ר מיקרוסופט למאות משתתפים בכנס תעשיית כלי הרכב של מיקרוסופט, שנערך במתחם של פורד בדטרויט.

 

מיקרוסופט חשפה במהלך הכנס סדרה חדשה של מערכות מחשב המיועדת לסייע לתעשיית הרכב לנהל טוב יותר את שרשרת האספקה, תהליך העיצוב, הייצור והמכירות, ולצייד מכוניות בגאדג'טים ממוחשבים. על פי החברה, הטכנולוגיה של מיקרוסופט כבר מיושמת ב-25 כלי רכב של 13 יצרניות.

 

גייטס ציין כי קבוצה ייעודית במיקרוסופט עובדת על פיתוח טכנולוגיה המיועדת לתעשיית הרכב. פורד, מצידו, שיבח את שיתוף הפעולה הצמוד בין יצרניות הרכב לחברות הטכנולוגיה. לדבריו, מהנדסי החברה הוגים פיתוחים חדשים בקצב מהיר יותר מכפי שניתן ליישמם.

 

החזון שעומד מאחורי הטכנולוגיה לא מוגבל לתוכנה שתשולב ברכב אלא נוגע גם לשירותים מקוונים - למשל, שירות שיאפשר למכונית "לשוחח" בעת גילוי תקלה עם מחשב במרכז שירות שידע להודיעה לה כיצד לתקן עצמה, על פי גייטס ופורד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
גייטס. "נמנע תאונות"
צילום: איי אף פי
מומלצים