מחקר: הבלוגים לא מאיימים על התקשורת
על פי המחקר, שהתמקד במערכת הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2004, הבלוגים הם כוח עולה בפוליטיקה האמריקנית, אך כוחם לא עלה על התקשורת הממסדית
מחקר חדש של מכון Pew Internet & American Life Project וחברת BuzzMetrics מצנן את הוויכוח המתלהט בחודשים האחרונים בשאלה "האם הבלוגים יחליפו את העיתונות?". על פי המחקר, שהתמקד במערכת הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2004, הבלוגים הם כוח עולה בפוליטיקה האמריקנית, אך השפעתם על סדר היום התקשורתי לא הייתה גדולה מזו של התקשורת הממסדית (הישג גדול כשלעצמו).
המחקר מבטל את הטענה כי הבלוגים "מחליפים" את אמצעי התקשורת המסורתיים כמקור עיקרי למידע, אמר מייקל קורניפלד, חוקר ב-Pew.
הסיבה פשוטה למדי: בלוגרים הם מפיצי מידע (אגרגטורים) שמפיצים רשתות התקשורת הגדולות - בטלוויזיה, בעיתונות ובאינטרנט. הם אינם "יצרנים" של חדשות. ככאלה, כוחם מוגבל להפניית זרקור אל ידיעה שלא הודגשה די הצורך בתקשורת המרכזית. הם משפיעים על התקשורת אך גם מושפעים על ידה.
החוקרים איתרו התאמה די גדולה בין הנושאים שעלו לדיון בתקשורת המסורתית לבין הנושאים שנידונו בבלוגים, כלומר, לא נוצר כאן סדר יום חדש. למעשה, המחקר גילה כי הבלוגים משפיעים יותר על התקשורת מאשר על הציבור הרחב: שמונה מתוך 10 עיתונאים קוראים בלוגים, על פי מחקר של אוניברסיטת קונטיקט. (מקור, רויטרס, PEW).