מגוון מוצרי החלב בישראל - בין הגבוהים בעולם
מנתוני מועצת החלב עולה כי בישראל 1,000 מוצרי חלב שונים, המגלגלים 7 מיליארד שקל בשנה. בכל שנה נוספים כ-200 מוצרים חדשים
מגוון מוצרי החלב בישראל הוא בין הגבוהים בעולם, ועומד על 1,000 מוצרים שונים. כל שנה נוספים למדף החלב מספר שיא של כ-200 מוצרים חדשים.
כך עולה מנתוני שנתון 2004 שפרסמה מועצת החלב. היקף שוק מוצרי החלב בישראל מוערך ב-7 מיליארד שקל לשנה. סל מוצרי החלב מהווה 2.2% מסל הצריכה הממוצע המשמש לקביעת המדד הכללי של המחירים לצרכן. בענף פעילות 48 מחלבות.
"הקצב המהיר של השקת מוצרי חלב חדשים כל שנה נובע מהתחרות הגדולה השוררת בענף", אמר ל"ידיעות אחרונות" מנכ"ל מועצת החלב, שייקה דרורי.
בשנתיים האחרונות החריפה התחרות בין שטראוס לתנובה, כאשר החלוקה המסורתית שרווחה בעבר, לפיה שטראוס מובילה במעדנים ואילו תנובה במוצרי היסוד - היטשטשה. תנובה נכנסה לשוק היוגורט עם יופלה ומצד שני נכנסה שטראוס לשוק הקוטג'. לתחרות תרמה גם קוקה-קולה, שרכשה את טרה ומתעתדת להפוך אותה לשחקן פעיל יותר בשוק.
עוד עולה מנתוני מועצת החלב, כי הגבינה הלבנה לסוגיה ואחוזי השומן שלה היא המוצר הנמכר ביותר בישראל בערכים כספיים, והיא תופסת 29% ממכירות הענף (2.1 מיליארד שקל). חלב לשתייה ומשקאות מהווים 27%. יוגורט, לבן ומעדנים - 27%, גבינות קשות ומותכות - 14%, חמאה - 3%.