שימוש הוגן: מה חדש בנוגע ל-144 ברשת?
השבוע במדור: על השירות החסר של PayPal לישראלים, על ה-WAP/GPRS של אורנג', על התמיכה המוגבלת של מיקרוסופט, כונני USB מזויפים של סוני ומצבו של אתר 144
1. שירות חסר של PayPal לישראלים
הגולש ג' מתלונן על שירות התשלומים המקוון PayPal, חברת בת של eBay. למי שלא מעודכן, נגלה כי PayPal מספק שירות חילופי ויעיל לכרטיסי אשראי ברשת, כאשר החשבון מאפשר לשלם לכל אתר התומך בשירות.
"משום מה, ישראל היא בין המדינות היחידות בעולם בהן השירות אינו פעיל באופן מלא", כתב לנו ג', "כלומר, ניתן לשלוח כסף ולמשוך כסף מחשבון PayPal אך לא ניתן להעביר כספים מהחשבון אונליין לחשבון בנק מקומי ישראלי. מדוע שירות זה אינו זמין לישראלים?".
מחברת PayPal נמסר בתגובה כי "בשלב זה, משתמשים ישראליים יכולים להעביר כספים לחשבונות בנקים בארצות הברית. בעתיד אנחנו מתכוונים לאפשר העברת כספים גם לבנקים בישראל, אך שדרוג מעין זה לוקח זמן. החברה מתמקדת כעת, בכל הנוגע ללקוחות הבינלאומיים, בפתיחת אתרי PayPal מקומיים באותן מדינות בהן פועלים אתרים מקומיים של eBay, ובמקומות בהם מובחן ביקוש גדול לשירותי PayPal". בקיצור, צריך לחכות.
2. קשיים בגלישה באורנג'
משתמשי פרטנר התלוננו השבוע על קשיים בגלישה באמצעות WAP/GPRS בכל אתר ברשת אורנג' מלבד הפורטל של אורנג' עצמה. התברר כי התקלה נוגעת רק לגלישה דרך הסימניות במכשירי הטלפון.
בעקבות שדרוג במערכת הגלישה, הסימניות אשר נשמרו על הטלפון הסלולרי אינן פועלות.ניתן לפתור את הבעיה על ידי גלישה ישירה אל האתר (מעבר לכתובת) ללא הסימניות, ואז לשמור אותן שוב. לחילופין, אפשר לגלוש לאתרים ללא שימוש בסימניות.
3. רוצים תמיכה ממיקרוסופט? לא בערב
ש' מתלונן על שירות התמיכה הטכנית של מיקרוסופט, אשר אינו פועל משש בערב ואילך. לטענתו, השבוע פנה למוקד התמיכה והתומכים הטכניים טעון באיבחון הבעייה שתיאר, וכתוצאה מכך אבד מידע חשוב במחשב. כאשר פנה שוב למוקד התמיכה על מנת שיסייעו לו בשנית, התברר כי המוקד כבר סגור.
"נאלצתי לשלם לטכנאי אך גם הוא לא הצליח לשחזר את קבציי האבודים", הוא כותב, "מדוע לא תשפר מיקרוסופט את שירותיה ללקוחות? אני מאמין שהיא תוכל לעמוד בעלויות הפעלת המוקד גם בשעות מאוחרות".
ממיקרוסופט נמסר בתגובה כי: "מרכז התמיכה ושירות הלקוחות הטלפוני של מיקרוסופט ישראל פועל בימים א-ה בין השעות שמונה בבוקר לשש בערב. מעבר לשעות העבודה, ניתן לפנות בבקשות באמצעות כתובת Email: msilcss@mssupport.microsoft.com. נוסף על כך, ניתן להשתתף בקבוצות הדיון של מיקרוסופט.
לאחר שעות העבודה, בכל ימות השבוע כולל שבתות וחגים, ניתן להשאיר הודעה אצל נציג הודעות תורן וצוות שירות הלקוחות שב אל הפונים בבוקר יום העבודה שלמחרת.
למרכז התמיכה והשירות של מיקרוסופט חשוב מאד לקבל כל משוב על תקלה או בעיה שהתגלתה אצל מי מלקוחות החברה, על מנת להביא לפתרונה על הצד הטוב ביותר.הלקוח שפנה אליכם באי-מייל האדום, כמו גם לקוחות אחרים, מוזמנים לפנות ישירות אל המרכז בכל בקשה, שאלה או קובלנה במספר טלפון: 09-7625400".
4. היזהרו מכונני USB מזויפים
על פי תלונה של גולש אנונימי, נראה כי בשוק מופצים כונני USB פלאש מזויפים של סוני, המתוארים בעלי נפח של 1 גיגהבייט, אך בפועל הם מציעים 256 מגהבייט בלבד בעלות כ-400 שקל. זאת, למרות שהכיתוב "1G" מוטבע בגדול על הזיכרון, וכיתוב דומה מופיע על העטיפה.
ענת מילוסלבסקי, סמנכ"ל השיווק של ישפאר, מוסרת בתגובה: "באחרונה נתקלנו במוצרים מזויפים של דגם Microvolt של סוני, ששווקו בארץ ובאירופה. הגיעו אלינו תלונות רבות של צרכנים הרואים בנו אחראים להפצת מוצרים אלה. הנושא עבר לטיפול משפטי של סוני ולאחר בירור נקבע כי אכן מדובר בכוננים מזויפים.
"זיוף מוצרים היא עבירה פלילית, גם אם בוצעה בתום לב. מחירים נמוכים כאלה אמורים להדליק נורה אדומה. הרי אין 'ארוחות חינם', בוודאי שלא בתחום מוצרי האלקטרוניקה. צרכנים הגונים לא טומנים את הראש בחול".
לדבריה, היקף התופעה אינו ידוע. "המידע הגיע אלינו בשבוע שעבר וכל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להודיע לצרכנים כי עליהם לבקש מהמוכר את האחריות של סוני - המעידה על מהימנות המוצר".
מחברת PC2GO, המשווקת את הדיסקים הניידים הבעייתיים, נמסר: "PC2GO קיימת כבר 5 שנים ותמיד הקפידה לעבוד עם עסקים אמינים ומקוריים, אנו לא מסירים אחריות ומשלב שנודע לנו על כך נספק את התשובות ההולמות לצרכנים. תגובת חברת CNM, שייבאה את המוצרים לארץ: "לפני כחודשיים רכשנו בחו"ל מספק מוכר זכרונות ניידים של סוני.
"לאחר שהספק הציג לנו מסמך חתום שהזכרונות מקוריים והוא מורשה למכור לנו אותם. לאחר ששיווקנו את המוצר במשך כחודש, התברר לנו שיש למוצר החזרות רבות, דבר שגרם לנו להספיק לשווקו. היום, לאחר ששמענו מ-ynet שהמוצר אינו מקורי, ביקשנו מהספק הסבר והוכחות למקוריות המוצר. אנו מחכים לתגובתו ונעדכן בהמשך. חשוב לנו להדגיש, שלפני שאנו מייבאים מוצר מסוים מחו"ל, אנו תמיד דורשים מהספק מכתב חתום המעיד על מקוריות המוצרים וההסמכה למכור אותם".
5. מה חדש באתר 144?
שוב אנחנו בנושא אתר האינטרנט 144 של בזק, שנמצא בתהליך של "שדרוג" כבר יותר משלוש שנים ובינתיים אינו מעודכן. לאחר שפנינו אל בזק בעבר ולאחר שהובטח לנו כי האתר החדש יעלה לרשת בסוף יוני, פנינו שוב לבזק. מהחברה נמסר כי אתר 144 החדש יושק בזמן הקרוב בזמן הקרוב במתכונת חדשה ומשופרת. נחיה ונראה.
נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: computers@y-i.co.il.