איל ארד זכה במכרז על קמפיין ההתנתקות
הפרסומאי, המקורב לשרון ונחשב לאחד מהוגי התוכנית, צפוי לקבל אלפי דולרים
הפרסומאי איל ארד, מי שנחשב לאחד מהוגי תוכנית ההתנתקות, גוזר את הקופון: משרדו זכה באחרונה במכרז של לשכת הפרסום הממשלתית להכנת הקמפיין הממשלתי למען ההתנתקות. במסגרת הקמפיין יכין ארד מודעות תדמית ומידע על תוכנית ההתנתקות.
לשכת הפרסום הממשלתית פנתה לשלושה משרדי פרסום וייעוץ אסטרטגי כדי שיגישו הצעות לקמפיין – "רימון", "טל רבינא" ו "ארד תקשורת". בסופו של דבר ניגשו למכרז רק שני המשרדים האחרונים, ומשרדו של ארד זכה. לדברי הגורמים, ארד דרש בעבור הטיפול בקמפיין כעשרת אלפים דולר, אך גובה התשלום הסופי טרם נקבע.
את הטיפול בקמפיין יעשה ארד ממשרדו הפרטי, ולא ממשרד ראש הממשלה כפי שתוכנן מלכתחילה. ההערכה היא שארד יפעל על פי הנחיותיו של ראש מערך התיאום והאסטרטגיה לעניין ההתנתקות, תא"ל (מיל') עיבל גלעדי, ובמסגרת זאת ישתתף בדיונים על הסברת ההתנתקות שייערכו בלשכת רה"מ.
ארד מקורב למשפחת שרון ומשמש יועץ של שרון מאז נבחר. הוא נחשב לאחד מהוגיה של תוכנית ההתנתקות והיה מצוות יועציו הקרוב של שרון לפני שחשף את התוכנית. בתשובה לשאלה אם אין טעם לפגם בזכייתו במכרז השיב: "אני לא נוהג להגיב על יחסים עם לקוחות וחוזים".
מלשכת רוה"מ נמסר בתגובה כי ארד אינו מהוגי תוכנית ההתנתקות, ואין כל פגם בהעסקתו. "הוא עבר מכרז על פי חוק והנהלים המחייבים, וזכה". עוד נמסר, כי תפקידו של ארד יהיה, בין השאר, להכין מודעות בעיתונות מטעם משרדי הממשלה, כגון משרד השיכון ושרד החינוך, שבהם יוצג למפונים מידע על תהליך הפינוי.
כתבנו גיל קליאן מוסיף : טל רבינא שהפסיד במכרז אמר אתמול כי " משרה שכזו צריכה להיות משרת אמון , ולא נראה הגיוני שראש הממשלה ילך למהלך קריטי כמו התנתקות עם מישהו שהוא לא באותו ראש איתו. אני מאוד מעריך ומכבד את איל ארד, אך היה מדובר כאן במקרה שפשוט לא היה צריך לעשות מכרז. היה לי ברור שאני לא הולך לזכות".