שתף קטע נבחר
 

אושר ה"קו האדום" של הרכבת הקלה בגוש דן

הקו, שאורכו 22 ק"מ, יעבור דרך פ"ת, בני ברק, רמת גן, ת"א ובת-ים, בחלקו במנהרה תת- קרקעית. היקף השקעה בתוכנית: כ-2 מיליארד דולר

קו הרכבת הקלה הראשון באזור גוש דן  - "הקו האדום" - עבר אישור הוועדה. הולנת"ע (וועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים שעל יד המועצה הארצית לתכנון ובנייה) אישרה היום את הקו שאורכו 22 ק"מ, והמתוכנן לעבור דרך הערים פ"ת, בני ברק, רמת גן, ת"א ובת-ים. 

 

מסלול ה"קו האדום" ייצא מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, דרך ביה"ח ע"ש יצחק רבין (בלינסון) לכיוון רח' ז'בוטינסקי - העורק המרכזי של בני ברק ורמת גן, יעבור לתחנת רכבת מרכז (ארלוזורוב), שלידה גם תחנת אוטובוס וחניון "חנה וסע", משם ימשיך לדרך בגין למרכז עזריאלי, הקריה ותחנת רכבת השלום, ומשם בתוואי הרכבת ההיסטורי לשד' ירושלים ביפו עד תחנתו הסופית בבת-ים. 10 ק"מ מתוואי הרכבת, בקטע שבין צומת גהה, ועד מנשיה בת"א יעברו בתוואי תת-קרקעי.

 

הקו יכלול 10 תחנות תת קרקעיות, 23 תחנות עיליות. לרכבת הנעה במפלס התת-קרקעי. תדירות נסיעת הרכבת בשעות השיא, בתוואי העובר דרך המנהרה התת-קרקעית צפויה להיות - אחת בכל דקה וחצי. בתוואי העילי התדירות בשעות השיא מתוכננת להיות – אחת בכל 3 דקות.

 

היקף ההשקעה ב"קו האדום" נאמד ב-1.5 עד 2 מיליארד דולר והוא אמור להתחיל לפעול ב-2012.  הקו צפוי להסיע יותר מ-400 אלף נוסעים ליום ויותר מ-100 מיליון נוסעים בשנה. עבודות לפינוי תשתיות לאורך תוואי הקו החלו לפני כשלוש שנים.  

 

המכרז הסופי נמצא בשלביו האחרונים ובסיומו, בסוף דצמבר 2005 יגישו שלושה קונסורציומים בינלאומיים את הצעותיהן להקמת הקו והפעלתו. הקבוצה הזוכה, עליה יוכרז ב-2006, צפויה בשנת 2007 להתחיל בביצוע העבודות. הקו האדום צפוי לנוע בכבישי המטרופולין בשנת 2012.  

 

לדברי יו"ר נ.ת.ע, (נתיבי תחבורה עירונית) בני וקנין, ה"קו האדום" לבדו הוא הפרויקט הגדול והמורכב שמתבצע כעת בישראל. על מנת לעמוד בלוחות הזמנים המתוכננים עושה נ.ת.ע כל מאמץ על מנת לקדם אותו במספר מישורים במקביל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת הקלה. הקו הראשון אושר
מומלצים