עובדי קבלן שאולצו לשבות בלאומי: הוועד משתמש בנו
מאה עובדי קבלן של הבנק, המועסקים במוקד הטלפוני וקיבלו הוראה מהוועד לשבות, זועמים: "מי יפצה אותנו על ימי השביתה?". לואי רוט: "ליבי עם עובדים אלה"
השיבושים בבנק לאומי על רקע מאבק העובדים להבטחת זכויותיהם עם הפרטת הבנק, גובים מחיר כבד במיוחד מעובדי כוח האדם המועסקים במוקד הטלפוני של הבנק.
מדובר בלמעלה מ-100 עובדי כוח אדם (כמחצית מהעובדים המועסקים במוקד) שקיבלו הוראה מוועד העובדים שלא להגיע החל מאתמול לעבודה. העובדים, המקבלים שכר על בסיס יומי, לא יקבלו משכורת על ימי שביתה אלה. שכר העובדים עומד על 18-21 שקל לשעה, לפי הוותק.
במכתב שהפנו העובדים ללואי רוט הם אומרים: "המאבק הוא של עובדי הבנק, שמשום מה ממשיכים לעבוד, למרות שהם אלו שיהנו מתוצאות המאבק. בעוד עובדי הקבלן, שעבודתם בבנק תלויה על בלימה גם כך, נדרשים לא להגיע לעבודה".
"מדוע מנהל הועד את המאבק, על גבינו, ולא על גב עובדי הבנק, שיפוצה על ידי הועד בגין ימי השביתה? מי יפצה אותנו על הימים שבהם ישבנו בבית בגין השביתה?", שואלים העובדים.
עוד טוענים העובדים, כי הבנק החתים אותם על התחייבות לפיה אם הם יעזבו את העבודה יהיה עליהם לשלם את עלות קורס הבנקאות שעברו, בגובה 2500 שקל, ולכן הם נמצאים במילכוד.
לפני מספר ימים גם עובדי הקבלן במרכז המיחשוב קש"ב שבלוד קיבלו הוראה לא להגיע לעבודה, והדבר עורר גם בקרב עובדים אלה תגובות נזעמות.
לואי רוט אמר ל-ynet בתגובה: "ליבי עם עובדים אלה. המאבק שאנחנו מנהלים אמנם משתלב בסכסוך סביב ההפרטה, אבל הוא נוגע לנקודה אחרת - דרישתינו להפוך עובדים אלה לעובדי בנק לכל דבר ועניין. לא ייתכן שיהיו בבנק עובדים סוג א' ועובדים סוג ב'".