לקראת ה-TT: אודי יורה לכל הכיוונים
למה בדיוק רומזת אודי עם השוטינג ברייק? האם זו ה-TT הבאה? מבט לתמונות ולנתונים הטכניים לא מבהיר את התמונה לחלוטין
האם זו היורשת של אודי TT? בשלב זה קשה לדעת, אבל בהחלט ייתכן. אודי הציגה את מכונית התצוגה הזו, המכונה שוטינג ברייק (Shooting Brake), שם שמקורו בריטי ושימש בעבר גרסאות סטיישן בייצור מיוחד, כמו אסטון מרטין, בנטלי ואפילו פרארי. גרסאות סטיישן אלה התבססו במקרים רבים על מכוניות קופה, והיו בדרך כלל בעלות שלוש דלתות. לא בכל המקרים יוצרו גרסאות הסטיישן הללו באופן סדרתי, אלא כהזמנה מיוחדת של לקוח עשיר ובעל טעם יוצא דופן.
אז מה אומרת השוטינג ברייק של אודי? מבט לדף הנתונים שפרסמו הגרמנים עם חשיפת המכונית, מלמד על קשר ברור ל-TT הנוכחית, עם ממדים שמציגים התפתחות הגיונית. כך האורך צמח ב-14 ס"מ (418) והרוחב ב-7.5 ס"מ (184), אך הגובה נותר זהה (135). בסיס הגלגלים, 247 ס"מ, גדול בחמישה ס"מ מב-TT הנוכחית, שלא נהנית מתא נוסעים מרווח במיוחד. זהו עדיין בסיס גלגלים קצר יחסית לעומת מכוניות קומפקטיות, דוגמת ה-A3 (עם 258 ס"מ), שעל הפלטפורמה שלה תתבסס יורשת ה-TT.
אם הממדים רומזים כי זו המכונית, מה לגבי המנוע? השוטינג ברייק צוידה ביחידת כוח מוכרת מהיצע אודי, כזו שקיימת כיום גם ב-TT. זהו מנוע ה-3.2 ליטר, שישה צילינדרים, המייצר 250 כ"ס ומשודך להנעה כפולה. מכונית התצוגה מסוגלת לפי אודי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך שש שניות (6.4 ב-TT), ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
והעיצוב? זוהי ללא ספק האניגמה הגדולה מכל. בעוד שהחרטום נראה כמו משהו שיכול ללא ספק לפאר מכונית קופה, הרי שהחלק האחורי - ממש לא. למעשה, אם אכן תחליף השוטינג ברייק את ה-TT הנוכחית, יהיה בכך מהפכה רבתי בתפיסה של אודי את פלח השוק. זו תהיה גם בשורה מרה לחובבי מכונית הקופה, שמאז הצגתה בשלהי 1998 לא מפסיקה לסובב ראשים בעיצובה המרשים. כך שלמרות שהשוטינג ברייק לא נראית רע, כלל לא בטוח שזה מה שאוהדי אודי רוצים. וזה גם ככל הנראה לא מה שהם יקבלו: ה-TT הבאה, יש לצפות, תהיה מכונית קופה בנוסח דומה למכונית היוצאת, ותציע כמוה גם גרסת קבריולה.