שתף קטע נבחר

 

בקשה לתביעה ייצוגית בגלל איחורי הרכבת

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית על סך של 25 מיליון שקלים לפחות נגד רכבת ישראל. אבנר גבאי, נוסע קבוע, טוען שהרכבת "מציגה לנוסעיה מצגי שווא בדבר דיוק בלוח הזמנים"

האם יכיר בית המשפט בתביעה ייצוגית נגד הרכבת? אבנר גבאי, נוסע קבוע ברכבת, הגיש היום (ד') בקשה לתביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל בסכום של לפחות 25 מיליון שקלים, ש"מציגה לנוסעיה מצגי שווא בדבר דיוק בלוח הזמנים, מהירות הנסיעה ונוחות הנסיעה". התביעה הוגשה באמצעות עורך הדין אייל צדקיהו. טרם הוגש כתב הגנה.

 

 

בכתב הבקשה לתביעה ייצוגית, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, תובע אבנר גבאי באופן אישי את הרכבת על סכום כרטיס בשווי 36 שקלים: "מתברר כי במערך הרכבות בישראל יש איחורים רבים. רכבת ישראל מפירה את חובתה על-פי דין לפצות את נוסעיה, מטעה אותם בקשר לזכותם לקבל את הפיצוי המגיע להם ואינה עומדת בחובות הגילוי הנאות בקשר עם זכות ציבור נוסעיה לפיצוי בגין איחור רכבת העולה על 30 דקות".

 

לטענתו של גבאי, "רכבת ישראל נוהגת שלא כדין תוך התעשרות על חשבון מאות אלפי הנוסעים. מדובר בעניין ציבורי בעל חשיבות רבה. אם התביעה לא תאושר כתביעה ייצוגית, חברי הקבוצה (נוסעי הרכבת) יוותרו בכך למעשה על זכות התביעה העומדת להם כנגד רכבת ישראל ואם כך יהיה, לא יתוקן העוול ותונצח השיטה הנפסדת שבה נוקטת רכבת ישראל ונמצא כי 'חוטא ייצא נשכר'".

 

הנוסע אבנר גבאי טוען כי בפרסומות של רכבת ישראל מוצג מצג, לפיו נסיעה ברכבת היא הדרך המהירה והנוחה להגיע ממקום למקום. "במספר פרסומות בטלוויזיה נטען כי בעוד שנסיעה ברכב פרטי כרוכה בהמתנה בפקקים, הנסיעה ברכבת נטולת סיכון המתנה בפקקים. מצגים אלה אינם נכונים בפועל. במקרים רבים איחורי הרכבת נגרמים מפקקים הנוצרים עקב מפגש רכבות על אותה מסילת ברזל".

 

לדבריו, "מדי יום ביומו עשרות רכבות עומדות במקומן ואינן יכולות להמשיך במסלול נסיעתן משום שעליהן להמתין עד ליציאת הרכבת במסלול הנגדי".

 

גבאי דורש מרכבת ישראל לאמץ נוהל, במסגרתו, כאשר ברור שהרכבת מאחרת איחור משמעותי, יתנצל הכרוז בפני הנוסעים על האיחור ויבהיר שהם זכאים לפיצוי בסכום של כרטיס נסיעה.

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "בשל החשיבות הרבה שרואה רכבת ישראל בעמידה בלוחות הזמנים ומתוך רצון לשמור על רמת שירות גבוהה, בחרה הרכבת להעניק כרטיס נסיעה חינם לכל נוסע שהתעכב יותר מ-30 דקות. 

 

"נוהל זה ייחודי לרכבת, ואינו לו אח ורע בתחבורה בישראל. הוא פועל מזה כ-4 שנים, ומפורסם בצורה מובלטת בכל תחנות הרכבת ובאתר האינטרנט של החברה. הטענה כי הנוסעים לא יודעים על הנוהל, עומדת בסתירה גמורה לכרטיסים הרבים המחולקים לכל נוסע הזכאי לכך".

  

  • גם אתם נתקלתם באיחור בלתי סביר בתחבורה הציבורית? שלחו אלינו אימייל אדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקו למלחה
קרון דו-קומתי
צילום: שמוליק רחמני
מומלצים